شناسهٔ خبر: 153483 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مجموعه مدیریت شهری لوکس گرایی از اعتبارات را حذف کنند

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به مشکلات نقدینگی شهرداری تهران، از همه مجموعه مدیریت شهری می‌خواهیم هزینه‌های غیرضروری تشریفاتی و لوکس گرایی را در اعتبارات حذف کنند.

به گزارش «نمایمده»، محسن هاشمی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به دو حادثه هم‌زمان که مظلومیت و حقانیت ملت ایران را در جهان نشان داد، گفت: نشست ورشو که تصویری تمام‌نما از شرایط بحرانی جهان اسلام و عمق فاجعه در برخی دولت‌های عربی را نشان می‌دهد که کنار رژیم اسراییل و علیه جمهوری اسلامی ایران و جریان اصیل اسلامی قرارگرفته‌اند و در همان روز، حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان که مردم ایران را داغدار کرد و البته میوه چنین اقدامات خارج از چارچوب حقوق و روابط بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: البته شباهت دیگر این دو حادثه آن بود که هیچ‌کدام به اهداف خود نرسیده و نخواهند رسید، اگرچه در ورشو آمریکا توانست برخی دولت‌های عربی را در کنار رژیم صهیونیستی و منافقین گرد بیاورد، اما نتوانستند حتی اشاره کوچکی به نام بزرگ ایران کنند و در عملیات تروریستی نیز اگرچه خون پاک مرزبانان مظلوم و غیور ایران بر زمین ریخته شد، اما شرمساری این حادثه به‌جای ایران برای عاملان و آمران آن ماند و ملت ایران به دلیل وجود چنین فرزندانی سرافرازتر شد و تروریسم میدانی و دولتی هر دو عواقب اقداماتشان را به‌زودی مشاهده خواهند کرد.

به گفته هاشمی، طبیعی است در شرایط پیش رو، اقدامات آشکار و پنهان علیه جامعه ما افزایش می‌یابد و لزوم هوشیاری نیروهای امنیتی، نظامی و سایر مسئولان وجود دارد، باید بدانیم تفرقه و اختلاف، امروز مخرب‌تر از هر ماده منفجره و مؤثرتر از هر نشست دشمنان این کشور عمل می‌کند و جریانات سیاسی و صاحبان تریبون‌های عمومی، از اقداماتی که در تضعیف قوای سه‌گانه، دیپلماسی و نیروهای دفاعی کشور است، بپرهیزند.

وی در ادامه با تسلیت فوت همسر دکتر شریعتی گفت: رحلت خانم پوران شریعت رضوی، خواهر نخستین شهید جنبش دانشجویی ایران و همسر مرحوم دکتر شریعتی را نیز به فرزندان ایشان تسلیت می‌گوییم، همچنین درگذشت خواهر نایب‌رئیس محترم شورا، جناب آقای امینی و خواهر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از افتخار مادر شهید بودن نیز برخوردار بودند و تا پایان عمر در کمال ساده زیستی در روستا زندگی و باکار شرافتمندانه نمونه‌ای مثال‌زدنی از تدین، پارسایی، عزت‌نفس و انقلابی گری بودند را گرامی می‌داریم.

وی از طرف اعضای شورای اسلامی شهر تهران، از دیدارهای شهردار تهران با مراجع معظم تقلید قدردانی کرد و گفت: امیدوارم به‌زودی مجموعه دیدگاه‌های مراجع جهت استفاده در اختیار شورا و مدیران شهری قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به بررسی بودجه سال ۹۸ در شورا گفت: در هفته‌های آتی، شورا درگیر بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ است که با توجه به تغییرات در مدیریت شهری و با تلاش همکاران شورا، بررسی این لایحه در کمیسیونهای تخصصی و تلفیق هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و در مهلت مقرر در صحن شورا تصویب‌شده و قبل از پایان سال به تائید مراجع ذی‌ربط برسد.

هاشمی بابیان این‌که سیاست‌های شورا در بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۸، پرهیز از هزینه‌های غیرضروری و تشریفاتی، است گفت: افزایش بهره‌وری در هزینه‌های خدمت‌رسانی و توجه به اولویت‌های توسعه شهر در بخش حمل‌ونقل عمومی، ترمیم آسیب‌های اجتماعی، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و نوسازی بافت‌های فرسوده از دیگر اولویت‌های ما است.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: با توجه به شرایط سخت معیشتی مردم و مشکلات نقدینگی شهرداری تهران، به‌صورت جدی از همه مجموعه مدیریت شهری می‌خواهیم هزینه‌های غیرضروری تشریفاتی و لوکس گرایی را در اعتبارات حذف کرده و بودجه را در اولویت‌ها هزینه کنند.

هاشمی اضافه کرد: در شرایط انقباضی مالی، تنها راهکار جلوگیری از روزمرگی و رکود در توسعه شهر، افزایش بهره‌وری از طریق بهبود اثربخشی در اولویت‌بندی مناسب پروژه‌ها و مصارف و همچنین ارتقاء کارایی از طریق حذف رانت‌ها، سوء مدیریت‌ها و موازی کاری‌هاست.

وی تأکید کرد: مطالبات مردم از مدیریت شهری جدید، بسیار جدی است و می‌توان گفت که سال ۱۳۹۸، سال قضاوت مردم در مورد عملکرد مدیریت شهری و لیست امید خواهد بود و این قضاوت نتیجه خود را در آرای مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نشان خواهد داد.

هاشمی در ادامه افزود: البته متاسفانه در روزهای اخیر برای شورا اتفاقات غیرمنصفانه رخ داد. با فراخواندن دو عضو شورا به دادگاه، جناب آقای میرلوحی و سرکار خانم خداکرمی نتوانستند از خود دفاع کنند و حکم اشد مجازات برای جناب میرلوحی صادر شد که امیدواریم در واخواهی و تجدید نظر این مشکل حل شود.

همچنین بخشی اظهارات اخیر جناب آقای قالیباف شهردار اسبق تهران در صداوسیما، غیرمنصفانه و ظلم به شهرداری و شورا بود که انتظار داریم ایشان اظهارات خود را اصلاح و صداوسیما فرصت پاسخگویی را فراهم کند.

نظر شما