شناسهٔ خبر: 153466 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

علیخانی: نرخ تعرفه طرح ترافیک برای موارد خاص افزایش نیافته است

علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران گفت: نرخ طرح ترافیک برای جانبازان، معلولان، بیماران و خبرنگاران که جزء موارد خاص می‌شوند در سال آینده افزایش نیافته است.

به گزارش «نماینده»، محمد علیخانی، درباره افزایش 15 درصدی نرخ طرح ترافیک در سال آینده اظهار داشت: افزایش نرخ طرح ترافیک در سال آینده به تصویب شورای شهر تهران رسیده است و به فرمانداری تهران و هیأت تطبیق برای تصویب نهایی ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه موارد خاص در طرح ترافیک شامل افزایش 15 درصدی نمی‌شوند، گفت: در حال حاضر طرح ترافیک برای جانبازان و معلولین دارای پلاک ویلچر رایگان است و نرخ طرح ترافیک برای آژانس‌ها و وانت‌ها تقریبا افزایش نیافته است و خبرنگاران نیز شامل افزایش‌ها در سال آینده نخواهند شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا درآمدهای پیش‌بینی شده در سال آینده برای طرح ترافیک محقق خواهد شد،‌گفت:‌همانطور که پیش‌بینی می‌کردیم در سال جاری 50 درصد از درآمدها محقق شده است و معاونت حمل و نقل و ترافیک اعلام کرده از شهروندان طلبکار است و به دنبال راهکاری هستند تا نسبت به وصول مطالبات خود اقدام کنند.

علیخانی گفت:‌در سال‌ آینده نیز اگر زیرساخت‌ها تکمیل نباشد و پلیس همکاری لازم را نداشته باشد موفقیتی در این طرح ترافیک نخواهد بود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در سال آینده پنجشنبه‌ها از طرح ترافیک حذف خواهد شد،‌گفت: این موضوع در تصمیم شورای ترافیک تهران است ولی ظاهرا تصمیم بر این خواهد بود که پنجشنبه‌ها نیز مانند گذشته شامل طرح ترافیک باشد. ولی در نهایت این تصمیم بر عهده شورای شهر نیست و از هفته جاری نیز پنجشنبه‌ها جزو طرح ترافیک محسوب می‌شود.

نظر شما