شناسهٔ خبر: 153461 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دهقان: مخالفت بسیاری از نمایندگان با لایحه بودجه ۹۸

محمد دهقان/2 عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اعلام مخالفت بسیاری از نمایندگان با لایحه بودجه ۹۸، گفت که بودجه نارضایتی عمومی ایجاد خواهد کرد.

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و شاندیز و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی کلیات بودجه سال ۹۸ در مجلس گفت: دولت در تنظیم بودجه به الزامات مربوط به وضعیت و اقتضائات کشور توجه نکرده است.

وی اضافه کرد: لایحه بودجه غیر واقعی است و دولت و نمایندگان مجلس از این موضوع مطلع‌اند؛ در واقع لایحه بودجه تفاوتی با سال گذشته نکرده است و همین موضوع با توجه به وضعیت خاص اقتصادی عجیب به نظر می‌آید.

عضو کیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تأکید براینکه در وضعیت خاص اقتصادی نیازمند لایحه بودجه‌ای با محوریت حمایت از تولید و شفاف هستیم، تصریح کرد: ایجاد سازوکار بودجه‌ای برای مقابله با تحریم‌ها ضرورت دارد؛ در شرایط فعلی به جای خام‌فروشی نفت باید به دنبال فرآوری آن باشیم اما گویا دولت به این مسائل توجهی نکرده است.

دهقان اضافه کرد: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که اصلاحات جدی درباره بودجه انجام شود اما تدابیر رهبری در تنظیم بودجه لحاظ نشده است؛ دولت کار سطحی کرده و کمیسیون تلفیق نیز به دلیل کمبود زمان توان لازم را نداشت که بخواهد اصلاحات جدی انجام دهد.

وی لایجه بودجه ۹۸را با توجه به مسائل کشور غیرواقعی خواند و گفت: بودجه طوری تنظیم شده که دولت هر کاری دلش بخواهد می‌تواند انجام دهد. یعنی بودجه آزاد است و وقتی بودجه آزاد باشد دولت متناسب با درآمدها هر اقدامی که دلش خواست انجام می‌دهد که چنین رویکردی با بودجه‌ریزی منافات دارد. 

«بودجه ۹۸ عملیاتی نیست و نارضایتی عمومی در کشور ایجاد می‌کند زیرا چنین روشی بودجه‌ریزی نیست که دولت اختیار داشته باشد هر کاری دلش خواست با بودجه انجام دهد.»

دهقان اعلام کرد که بسیاری از نمایندگان با کلیات بودجه ۹۸ مخالفند و بهتر است این لایحه مجدداً به دولت بازگردد تا دولت در فرصت مناسب لایحه عملیاتی و متناسب با شرایط کشور تنظیم کند. 

نظر شما