شناسهٔ خبر: 153448 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین

بکشید مارا، ملت بیدار تر می شود/ بیانیه “گام دوم انقلاب” باید سرلوحه امورات ما قرار گیرد

موحد امام جمعه قدس امام جمعه موقت شهرستان قدس گفت: مرگ بر امریکا یعنی مرگ بر آن گروهی که امریکا را اداره می کنند. تا زمانی دولت امریکا این رذالت ها، خشونت ها، دخالت ها و خباثت ها را در اعماق خود دارد، مرگ بر امریکا از زبان ایران نخواهد افتاد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام و المسلمین موحد، امام جمعه موقت شهرستان قدس، خطبه های نماز عبادی سیاسی، ۲۶ بهمن ۹۷ در بین نمازگزاران، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: تقوای یعنی پاسخ منفی به دشمنان خدا و مخالفت با هوای نفس است.  تقوا یعنی ایستادگی ایمان در برابر شیاطین و فرعون زمان، مستکبران و شیطان درون انسان که هوای نفس است

امام جمعه موقت شهرستان قدس بیان کرد: کسانی که به امام و شهدا معتقد هستند و تقوا را پیشه امورات خود قرار می دهند، همه را با یک دید می بینند و در خدمتگزاری تفاوتی میان انسان قائل نمی شوند. انسانی مورد رحمت و غفران الهی است که در مسیر کمال حرکت می کند و چشم، دست و گوش پاک داشته باشد و محوریت زندگی اش با ولی خدا و تکلیفی که برعهده دارد باشد و آهنگ زندگی او برگرفته از ولی زمان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موحد گفت: قطعا! ملت ایران، ملتی با تقواست و آن را می توان در حضور ارزشمند و سرشار از صداقت، ایمان، عزت، اقتدار و ایستادگی در برابر دشمنان، در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن مشاهده کرد. مردم با حضور خود مشت محکمی بر دهان همه یاوه گویان و مستکبران عالم زدند و به کوری چشم دشمنان، انقلاب اسلامی ایران وارد دهه پنجم پیروزی خود شد.

وی با اشاره به خطبه ۱۹۱ نهج البلاغه گفت: تقوا، حق خدا بر بندگان است و باید به حدود الهی توجه کرد. این حق رابطه میان عابد و معبود است.

وی در اولین نماز جمعه دهه پنجم انقلاب اسلامی افزود: اولین ارزشی که به فرمان امام(ره) احیا شد، نماز جمعه بود. نماز جمعه سنگر نظام اسلامی است. پیروزی ملت قهرمان، بصیر، وفادار به امام، انقلاب، قرآن و اهل بیت(ع) و پیرو امام زمان(عج) و پشتیبان ولی فقیه، سرتاسر غرور آفرین بوده و برگ زرینی است که در تاریخ ملت و نظام اسلامی ثبت شده است.

وی با اشاره به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: تعداد بیش از ۲۷ نفر از پاسداران نظام اسلامی در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند اما دشمن بداند که فرموده امام خمینی(ره) فرمود: “بکشید ما را، ملت بیدار تر می شود”. و ما نیز اعلام می کنیم که: ” ای دشمن زبون بدان که ملت ما، نظام ما، هم سنگرهای این شهدای عزیز ما انتقام خون مقدس شهدا را در هرکجای عالم که هستید، خواهند گرفت”.

امام جمعه موقت با اشاره به مناسبت های پیش رو افزود: ۲۷ بهمن ماه، سالروز آغاز عملیات والفجر ۵ در سال ۶۲ است که افتخارات بسیاری بر تاریخ رقم زد. در ۲۹ بهمن سال ۵۶ نیز سالروز قیام مردم تبریز است که پس از قیام مردم قم و در اولین چهلم شهدای مردم قم، افراد بسیاری در قیام مردم تبریز به شهادت رسیدند. همچنین در ۱۳ جمادی الثانی، وفات حضرت ام البنین است که شخصی بافضیلت و نماد ادب و وفا است.

پیام حیات بخش مقام معظم رهبری(مدظله)

وی ضمن اشاره به سخنرانی سید حسن نصرالله درباره چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران و با اشاره به فرازی از بیانیه مقام معظم رهبری(ره) در گام دوم انقلاب اسلامی، ادامه داد: بیانیه مقام معظم رهبری، می بایست سرلوحه امورات ما باشد. رهبری خطاب به جوانان می فرماید:” نادانسته ها را جز با تجربه خود و با گوش سپردن به تجربه دیگران نمی توان دانست، بسیاری از آنچه را ما دیده و آزموده ایم، نسل شما هنوز نیازموده و ندیده است. ما دیده ایم و شما خواهید دید. دهه های آینده، دهه های شماست و شمایید که باید کارآزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلام است و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید.

وی ادامه داد: رهبران فکر و عقیده و آگاهی بسیارند و حقیقت را از دشمن و پیاده نظامش نمی توان شنید، انقلاب اسلامی و نظام برخواسته از آن از نقطه صفر آغاز شد. اولاً همه چیز علیه ما بود، ثانیاً هیچ تجربه پیشینی و راه طی شده ای در برابر ما وجود نداشت. به رغم همه این مشکلات طاقت فرسا، جمهوری اسلامی روز به روز گام ها بلند تر و استوار تری به جلو برداشت. این چهل سال شاهد جهادهای بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفتهای شگفت‌آور در ایران اسلامی است. عظمت پیشرفتهای چهل‌ساله‌ی ملّت ایران آنگاه بدرستی دیده میشود که این مدّت، با مدّتهای مشابه در انقلابهای بزرگی همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب هند مقایسه شود.

امام جمعه موقت شهرستان قدس در ادامه بیانیه گام دوم رهبری افزود: روحیه و باور ما می توانیم، منشا برکات بزرگ شد. اولاً ثبات و امنیّت کشور و تمامیّت ارضی و حفاظت از مرزها را که آماج تهدید جدّی دشمنان قرار گرفته بود ضمانت کرد. ثانیاً موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی شد که تا اکنون ثمرات بالنده‌ی آن روزبه‌روز فراگیرتر می شود. ثالثاً مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌های داخلی، حضور در صحنه‌های ملّی واستکبارستیزی به اوج رسانید. رابعاً بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی را به گونه‌ی شگفت‌آوری ارتقاء داد. خامساً کفّه‌ی عدالت را در تقسیم امکانات عمومی کشور سنگین کرد. سادساً عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه بگونه‌ای چشمگیر افزایش داد. سابعاً نماد پُرابّهت و باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و در رأس آنان آمریکای جهان‌خوار و جنایت‌کار، روزبه‌روز برجسته‌تر شد.

وی با اشاره به توصیه های راهبردی بیانیه رهبری در خطاب جوانان، بیان کرد: نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت. آنچه میگویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّتهای عینی است. اینجانب همواره از امید کاذب و فریبنده‌ دوری جسته‌ام، امّا خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب نیز برحذر داشته‌ام و برحذر میدارم.  دانش، ‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است. روی دیگر دانایی، توانایی است.  معنویّت به معنی برجسته کردن ارزشهای معنوی از قبیل: اخلاص، ایثار، توکّل، ایمان در خود و در جامعه است.  اقتصاد یک نقطه‌ی کلیدیِ تعیین‌کننده است. اقتصاد قوی، نقطه‌ی قوّت و عامل مهمّ سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف، نقطه‌ی ضعف و زمینه‌ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است.  فقر و غنا در مادّیّات و معنویّات بشر، اثر میگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین موحد ادامه داد: عدالت و مبارزه با فساد این دو لازم و ملزوم یکدیگرند.  فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی، توده‌ی چرکین کشورها و نظامها و اگر در بدنه‌ی حکومتها عارض شود، زلزله‌ی ویرانگر و ضربه‌زننده به مشروعیّت آنها است؛ و این برای نظامی چون جمهوری اسلامی که نیازمند مشروعیّتی فراتر از مشروعیّتهای مرسوم و مبنائی‌تر از مقبولیّت اجتماعی است، بسیار جدّی‌تر و بنیانی‌تر از دیگر نظامها است. استقلال و آزادی،   هر دو از جمله‌ی ارزشهای اسلامی‌اند و این هر دو عطیّه‌ی الهی به انسانهایند و هیچ کدام تفضّل حکومتها به مردم نیستند. حکومتها موظّف به تأمین این دو اند. منزلت آزادی و استقلال را کسانی بیشتر میدانند که برای آن جنگیده‌اند. ملّت ایران با جهاد چهل‌ساله‌ی خود از جمله‌ی آنها است.

وی خاطر نشان کرد: عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن: این هر سه، شاخه‌هایی از اصلِ  «عزّت، حکمت، و مصلحت»  در روابط بین‌المللی‌اند.  سبک زندگی،  سخن لازم دراین‌باره بسیار است. آن را به فرصتی دیگر وامیگذارم و به همین جمله اکتفا میکنم که تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیانهای بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه میطلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانها است.

امام جمعه موقت با اشاره به فلسفه شعار “مرگ بر امریکا”، تصریح کرد: فلسفله شعار “مرگ بر امریکا” از زبان معظم رهبری اینست که دولت امریکا نماد خشونت و مجسمه شرارت در دنیا است. مرگ بر امریکا یعنی مرگ بر ترامپ، جان بولتون و پمپئو. این ها یعنی مرگ بر سردمداران، ما به مردم امریکا کاری نداریم. مرگ بر امریکا یعنی مرگ بر آن گروهی که امریکا را اداره می کنند. تا زمانی دولت امریکا این رذالت ها، خشونت ها، دخالت ها و خباثت ها را در اعماق خود دارد، مرگ بر امریکا از زبان ایران  نخواهد افتاد.

نظر شما