شناسهٔ خبر: 153444 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

انتقاد عضو کمیسیون برنامه بودجه از بی توجهی به عملکرد شرکتهای دولتی در پرداخت پاداش به اعضای هیات مدیره

منصور مرادی منصور مرادی می گوید مردم نسبت به بودجه شرکتهای دولتی بدبین هستند.

به گزارش «نماینده» منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به انتقاداتی که به بودجه شرکت های دولتی وجود دارد گفت:متاسفانه بودجه بانک ها، شرکت های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت در مجلس بصورت دقیق بررسی نمی شود چرا که نمایندگان فرصت رسیدگی به جزییات آن را ندارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: از آنجایی که بودجه شرکت های دولتی مورد بررسی قرار نمی گیرد، مردم نسبت به این بخش از بودجه سنواتی بدبین هستند این در حالی است که می دانند در بخش های دیگر بودجه اگر اشکالاتی وجود داشته باشد مجلس آن را در حین بررسی احصا و اصلاح می کند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اگر بودجه شرکتهای دولتی پیش از ارائه لایحه بودجه به دست نمایندگان برسد و ما بتوانیم به طور خلاصه  این بودجه را مورد بررسی قرار دهیم، بخش اعظمی از نگرانی و بدبینی مردم بر طرف می شود.

وی با تاکید براینکه شرکتهای دولتی نسبت به دارایی که دارند سودده نیستند، گفت: بسیاری از این شرکت ها دارایی های هنگفتی دارند اما به دلیل مدیریت غلط به جای سود ده بودن شاهد هستیم که به سمت زیان ده شدن حرکت می کنند، علت اصلی این وضع انتخاب مدیران کارنابلد و شیوه مدیریتی غلط است.

مرادی در ادامه این گفت‌وگو، با بیان اینکه مدیریت غلط هزینه تراشی برای سیستم است، بیان داشت: شرکت ها دارایی های قابل توجهی دارند اما به دلیل مدیریت کارنابلد تنها به سمت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان رفته اند در حالی که می توان به خوبی از دارایی و سرمایه های آنها به سمت تولید مولد رفت و چرخه اقتصادی را بهبود بخشید.

این نماینده مجلس با انتقاد از پاداش های هنگفتی که هیات مدیره شرکت های دولتی دریافت می کنند، گفت: باوجود اینکه شرکت های دولتی زیان ده هستند اما هیات مدیره آنها بدون توجه به بازدهی شرکت پاداش های پایان سال هنگفتی دریافت می کنند این موارد باعث دلخوری و نارضایتی مردم از وضعیت بودجه شرکت های دولتی شده است.

نظر شما