شناسهٔ خبر: 153443 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

فرمانده کل سپاه:

تنها راه عبور از مرحله سوم انقلاب تفکر جهادی است/ اعتقاد به مردم برای برون رفت از مشکلات باید در ذهن مسئولان اجرایی کشور باشد

عزیزجعفری سرلشگر جعفری گفت: اعتقاد به مردم باید در ذهن مسئولان اجرایی کشور شکل بگیرد.

به گزارش «نماینده» سردار سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز ۲۶ بهمن در اختتامیه جشنواره ملی جهادگران گفت: حضور جهاد گونه مردم در عرصه‌های مختلف برای برون رفت از مشکلات یک اعتقاد است که باید در ذهن مسئولین اجرایی کشور شکل بگیرد.

وی افزود: در پیام اخیر رهبری هم امید و اعتماد به جوانان، به به وضوح مشهود بود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به حوادث انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: نقش اصلی در اوایل انقلاب و دفاع مقدس متوجه جوانان است.

وی در ادامه با بیان دیدگاه لیبرالی بنی صدر در سال اول جنگ افزود: بنی صدر با تفکر لیبرالی و جنگ کلاسیک خود حاضر به همکاری و نقش آفرینی نیروهای مردمی نبود و به رده های مختلف ارتش نیز این مسئله را ابلاغ کرده بود.

وی تصریح کرد: پس از شکست عملیات هویزه، بنی صدر به تهران برگشت و به امام گفت که توان مقابله نظامی را نداشته و باید با عراق مذاکره کنیم که امام فرمودند کار را به نیروهای مردمی بسپارید.

وی ادامه داد: یکسال بعد از فرار بنی صدر در خرداد ۶۰ که مدیریت و فرماندهی جنگ به عهده امام افتاد، پیروزی هایی بزرگ نظیر فتح خرمشهر به دست آمد.

سرلشگر جعفری با اشاره به هشدار امام (ره) درباره تکیه بیش از حد به ابزار مادی در گزارشات سال اول جنگ گفت: امام(ره) در واکنش به آن گزارشات هشدار دادند که بدون توکل به خدا و معنویت، تکیه به ابزار مادی مفسده برانگیز است و آنچه باعث افتخار است تربیت نیروی جوان مومن انقلابی است که فتح الفتوح انقلاب است.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: پس از جنگ نیز در عرصه های امنیتی؛ نقش آفرینی جوانان در گردان های مختلف بسیج و نیروهای مردمی بسیار اثرگذار بوده است و تامین کننده های امنیت در مرزهای کشور همین قشر جوان است که شهادت این ۲۷ پاسدار نشانه همین مسئله است.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رهبری درباره تهاجم فرهنگی؛ امروز وجود یک جبهه قوی فرهنگی مرهون حضور همین قشر جوان مومن انقلابی است.

وی در ادامه افزود: در عرصه های جهادی و عمرانی نیز کارهای عظیمی شده که البته قابل قبول نیست و باید بیش از این ها کار انجام بگیرد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حضور مردم در انقلاب اسلامی بسیار اهمیت دارد گفت: اعتقاد به مردم برای برون رفت مشکلات باید در ذهن مسئولان اجرایی کشور باشد.

وی در ادامه با اشاره به شروط اصلی کار جهادی در منویات رهبری افزود: نیت خالص، سخت کوشی و مخالف داشتن از شروط اصلی و لازم کار جهادی است. اگر شرط سوم برقرار نباشد اصلا کار جهادی نیست.

فرمانده کل سپاه با انتقاد از عدم وجود فضای تجربه مدیریتی در سیستم اداری کشور گفت: در خلاء فصای مدیریتی برای کسب تجربه نسل جوان، حرکت های جهادی بهترین جایگرین برای پرکردن این خلاء است.

سرلشگر جعفری با بیان اینکه تمرکز حرکت جهادی، حل مشکلات اجتماعی است، افزود: حل مشکلات اجتماعی بخش های مختلف کشور باعث مخالفت ها خواهد شد. و همین باعث تضمین شدن کار جهادی خواهد شد. همین مسئله مجوز صید ماهی در جاسک و خلیج فارس یک مشکل اجتماعی است که با مجوز های غلط باعث بیکاری مردم بومی آن منطقه شدند.

وی در ادامه تشریح کرد: کار جهادی همین مقابله با فسادها، کم کاری ها و غفلت های عمدی است و این مطالبه گری و کار جهادی هزینه دارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش پایانی با اشاره به اینکه تنها راه عبور از مرحله سوم انقلاب تفکر جهادی است، افزود: امروز دو مرحله از انقلاب اسلامی یعنی پیروزی و تثبیت آن را پشت سر گذاشتیم و در مرحله سوم در جا می زنیم. یعنی در مرحله اسلامی سازی ساختارها مشکل داریم. که تنها راه عبور از مرحله سوم و رسیدن به تمدن اسلامی تفکر جهادی است.

نظر شما