شناسهٔ خبر: 153439 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی و نماینده مردم اصفهان:

پالرمو و CFT تکمیل کننده تحریم ها است/ ان شاءالله مجمع به آن رای نخواهد داد

سالک/2 حجت‌الاسلام احمد سالک گفت: گزارش تیم کارشناسی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره CFT و پالرمو وزارت امور خارجه را نگران کرده و آنها نیز اعضای مجمع را ترسانده‌اند که اگر این لوایح تصویب نشود ما در لیست سیاه می‌رویم و حساب‌هایمان بسته می‌شود.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قراردادهایی همچون پالرمو و CFT قراردادهای استعماری است، گفت: وقتی که یک قرارداد استعماری است بی‌تردید باید مقابل آن یک موضع منطقی و دقیق اتخاذ کرد و از هیچ ملامتی در این راه نترسید. 

وی افزود: تجربه ما در جریان برجام با آمریکا برای مردم و مسئولین ما روشن است، طرف مقابل زیر بار تعهدات برجامی خود نرفت و رهبری هم فرمودند که اینها بدعهد و دروغگو هستند و این تجربه باید موضع مذاکره‌کنندگان ما با اروپا را روشن کند. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اروپایی‌ها در مذاکراتشان ابتدا کانال مالی (SPV) را مطرح کردند و بعد اینستکس را مطرح کردند و این یعنی یک دفتر حسابرسی در فرانسه تاسیس شود و ریاست آن را یک فرد آلمانی برعهده داشته باشد و علاوه بر اروپایی‌ها چین و هند هم که از ما نفت خریدند پول نفت ما در این شرکت حسابداری نگهداری شود و نکته اینجاست که پول را این شرکت حسابداری به ایران نمی‌دهد و ایران می‌تواند در قبال این پول کالای غذایی،‌ دارویی و تجهیزات بیمارستانی سفارش دهد. 

سالک خاطرنشان کرد: نکته جالب اینجاست که هند و چین هم خود نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و گفتند چرا اروپا از این مساله سود ببرد ایران هر یک از تجهیزات دارویی و پزشکی و مواد غذایی را که بخواهد ما تامین می‌کنیم و اینستکس کلاه گشادی است که در این ماجرا بر سر ما گذاشته می‌شود. 

وی افزود: پالرمو و CFT هم تکمیل کننده موضوع تحریم‌ها است، اروپا بیانیه‌ای صادر کرد و در این بیانیه خود عنوان کرد که اگر بنا باشد اینستکس عملیاتی شود باید ایران FATF را تایید و قانونی کند که این درواقع دخالت در کار ما نیز هست. 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه اروپا هم مانند آمریکا است و قابل اعتماد نیست اظهار داشت: گزارشی را که گروه کارشناسی مجمع تشخیص مصلحت نظام آماده و به اعضای مجمع ارائه کرده که این موضوع شدیدا وزارت امور خارجه را نگران کرده و آنها نیز اعضای مجمع را ترسانده که اگر شما CFT و پالرمو را تصویب نکنید ما در لیست سیاه می‌رویم و تمام حساب‌هایمان بسته می‌شود. 

سالک در پایان خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که آیا ما چهل سال است در لیست سیاه نیستیم؟ هستیم بنابراین دلیلی ندارد که بخواهیم چنین کاری کنیم ارزیابی بنده این است که انشاءالله مجمع تشخیص مصلحت به CFT و پالرمو رای نخواهد داد.

برچسب‌ها:

نظر شما