شناسهٔ خبر: 153428 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تأکید شهردار تهران بر افزایش آمار بازیافت در تهران

حناچی شهردار تهران ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای کاهش زباله در شهر تهران گفت: یکی از برنامه‌های آتی شهرداری افزایش آمار بازیافت زباله خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، پیروز حناچی در همایش گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تجلیل از پرسنل خدمات شهری که عصر امروز در تالار وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: ۲۲ بهمن ماه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را با حضور یکپارچه مردم برگزار کردیم و شیرینی این حضور نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بود.

وی تصریح کرد: عدد ۴۰ در فرهنگ ما نشان‌دهنده بلوغ، پختگی، تدبیر و بالندگی است و ان‌شاءالله در ادامه راه با استفاده از تجارب کسب‌شده بتوانیم با همکاری مردم کشور را بسازیم.

شهردار تهران همچنین از پرسنل خدمات شهری و خانواده‌هایشان تشکر کرد و گفت: به‌واسطه شما عزیزان ما شهری آراسته و زیبا داریم و از این زیبایی همه بهره‌مند می‌شویم.

حناچی به حجم عظیم زباله و نخاله در شهر تهران اشاره کرد و افزود: روزانه ۹هزار تن زباله در شهر تهران تولید می‌شود که اگر این ۹هزار تن را به تعداد کامیون‌ها که زباله‌ها را جابه‌جا می‌کنند تقسیم کنیم، متوجه حجم قابل‌توجهی از مواد می‌شویم که روزانه از تهران خارج می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: کنار زباله‌های شهر تهران باید به ۴۵هزار نخاله ساختمانی نیز توجه شود، که امیدواریم با زحمات پرسنل خدمات شهری ما بتوانیم آمار بازیافت را از زباله‌ها بالا ببریم.

شهردار تهران تصریح کرد: ما در شرایطی هستیم که بسیاری از کشورها از زباله به‌عنوان طلای کثیف نام می‌برند و در فرایند تبدیل آن استفاده‌های بهینه‌ای را داشته‌اند و ما امیدواریم از این ظرفیت و پتانسیل در شهر تهران استفاده کنیم.

حناچی همچنین راجع به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی گفت: ما باید این موضوع را مورد توجه قرار بدهیم، به‌طور مثال در مصرف آب باید به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی و آموزش داده شود که ما بدانیم که این نعمت بزرگ را چگونه قدر بدانیم و آن را اسراف نکنیم و بهینه مصرف کنیم.

وی با تأکید بر این‌که یکی از برنامه‌های آتی شهرداری افزایش آمار بازیافت زباله است بیان کرد: در این زمینه تلاش خواهیم کرد از تمام ظرفیت‌ها و همچنین تأمین اعتبار لازم شرایط مطلوب‌تری را فراهم کنیم.

شهردار تهران در پایان گفت: ان‌شاءالله در آینده‌ای نه‌چندان دور درصد بالایی از تولید پسماند را به چرخه بازمی‌گردانیم.

نظر شما