شناسهٔ خبر: 153417 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کمیته‌ای از مجلس به استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کند

«مرتضی صفاری نطنزی» در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس احتمالا کمیته ای از سوی کمیسیون امنیت ملی برای بررسی حادثه تروریستی خاش به استان سیستان و بلوچستان سفر خواهند کرد.

به گزارش «نماینده» مرتضی صفاری نطنزی از تشکیل جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی موضوع حادثه تروریستی خاش در روز شنبه خبر داد و گفت: احتمالا کمیته ای از سوی کمیسیون برای بررسی این موضوع به استان سیستان و بلوچستان سفر خواهند کرد.

صفاری نطنزی در خصوص حادثه تروریستی شرق کشور گفت: این حادثه تروریستی ناشی از عصبانیت، درماندگی و استیصال نظام سلطه و آمریکای جنایتکار است.

وی ادامه داد: آمریکا پیش‌بینی کرده بود که مردم در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور نخواهند یافت، لذا حضور پرشور و جدی مردم و دفاع آنان از انقلاب اسلامی موجب عصبانیت و استیصال آمریکا شد.

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نشست ورشو در پایین ترین سطح و بدون هیچ دستاوردی برگزار شد و اهداف آمریکا از این نشست محقق نشد، گفت: کشورهای تأثیرگذار در این نشست شرکت نکردند و شرکت کنندگان در این نشست به صورت مشروط و با اهدافی خاص حضور یافتند که این امر شکست مفتضحانه برای آمریکا در صحنه بین الملل بود، لذا مزدوران منطقه ای با دستور آمریکا دست به این اقدام تروریستی زدند.

نماینده مردم نطنز تأکید کرد: تروریست ها و رهبران منطقه‌ایشان باید منتظر برخورد جدی، سخت و خشن جمهوری اسلامی در برابر این حادثه تروریستی باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهارداشت: کشورهای کوچک منطقه ای که این گروه های تروریستی را هدایت می کنند، کارگزاران آمریکا در منطقه بوده و برای خوش‌رقصی برای اربابانشان دست به چنین اقداماتی می زنند. تروریست و تکفیری دست‌پرورده دستگاه های اطلاعاتی آمریکا هستند.

وی ادامه داد: کشورهای کوچک منطقه ای نیز از نفوذ ایران در منطقه و جهان عصبانی هستند و برای مقابله با نفوذ ایران دست به چنین اقدامات تروریستی می زنند.

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا و کشورهای منطقه در عراق و سوریه شکست مفتضحانه ای متحمل شدند و بعد از این شکست، امکانات منطقه ای خود و باقیمانده شکست‌خورده داعش را به کشور افغانستان و پاکستان منتقل کرده اند، به همین دلیل شاهد برخی حوادث تروریستی در شرق کشور هستیم.

نظر شما