شناسهٔ خبر: 153410 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

روایت نماینده خاش از حادثه ترویستی «جاده زاهدان - خاش»/ تعقیب ادامه دارد و سرنخ‌هایی به دست آمده است

علی کرد نماینده مردم خاش با اشاره به حادثه تروریستی «جاده زاهدان - خاش» گفت: ترویست‌ها قصد داشتند در طول دهه مبارک فجر و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی ناامنی را در مرزهای جنوب شرقی کشور ایجاد کنند، اما به یاری و استمداد نیروهای مسلح در مرزها ناکام ماندند.

به گزارش «نماینده» علی کُرد ضمن محکومیت حمله تروریستی در «زاهدان - خاش» که در جریان آن جمعی از مرزبانان جان بر کف سپاه به شهادت رسیدند، گفت: گروه‌های معاند نظام و حامیان رژیم ابر جنایتکار و خرابکار در آنسوی مرزها این حمله تروریستی را ترتیب دادند.

وی افزود: این ترویست‌ها قصد داشتند در طول دهه مبارک فجر و جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی ناامنی را در مرزهای جنوب شرقی کشور ایجاد کنند، اما به یاری و استمداد نیروهای مسلح در مرزها ناکام ماندند و به هر حال به صورت کورکورانه وارد مرزهای جنوبی شرقی کشور شدند.

نماینده مردم خاش با اشاره به تشریح جزئیات این حادثه تروریستی تصریح کرد: این تروریست‌ها به وسیله خودرویی حامل مواد منفجره و یک فرد انتحاری این عملیات را در طول یک مسیر و نقطه کور و ارتباطی - مخابراتی ترتیب دادند و پس از سبقت گرفتن از اتوبوس رزمندگان سپاه را مورد حمله مسلحانه قرار می‌دهند. پس از انتحار ایجاد شده هم خودروی فرد انتحاری منفجر می‌شود و هم اتوبوس حامل نیروهای سپاه.

کرد با بیان اینکه عمق این حادثه تروریستی بسیار زیاد بود اظهار داشت: این حادثه ۲۵ تن از پرسنل سپاه پاسداران را به درجه شهادت نائل کرد و مابقی رزمندگان هم زخمی شدند. در حال حاضر زخمی‌ها در حال مداوا هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: درپی این حادثه اطلاعیه‌ای صادر شد تا همه مرزها بسته شود چرا که این عملیات تروریستی حامیانی داشته که این عملیات تروریستی را هدایت کرده‌اند. در حال حاضر هدایت‌کنندگان این عملیات تروریستی به سمت کوه‌های بلوچستان متواری شده‌اند که تعقیب و گریز این افراد به شدت پیگیری می‌شود و ادامه دارد.

کرد با اشاره به تشکیل جلسه شورای تامین استان در پی وقوع این حمله تروریستی بیان داشت: پیرو این حادثه نیروهای مسلح در مرزها مستقر شدند. درحال حاضر سرنخ‌هایی از این حادثه به دست آمده که انشاءالله به زودی عملیات قاطعانه و شجاعانه نیروهای مسلح و همه مردم در برخورد با این عوامل تروریستی ادامه خواهد داشت.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: انشاءالله ما بتوانیم به زودی نتیجه عملیات تعقیب و گریز هدایت کنندگان این عوامل تروریستی را به مردم اعلام کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران در مرزهای جنوب شرقی کشور گفت: وقتی تروریست‌ها اقدامات ارزنده سپاه در شاخص‌های عمران، آبادانی، اقتدار مردم را در استان مشاهده می‌کنند قصد می‌کنند تا سپاه را نشانه بگیرند و از حرکت آن جلوگیری کنند که البته این خیال خامی است که تحقق نمی‌یابد.

نظر شما