شناسهٔ خبر: 153404 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

برخی‌ به دنبال نابودکردن صنعت ماشین سازی تبریز هستند

«احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: برخی‌ به دنبال نابودکردن صنعت ماشین سازی تبریز هستند.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضابیگی شامگاه دیروز چهارشنبه در جمع مردم تبریز در مسجد سید الشهدا (ع) مارالان با انتقاد از سوءمدیریت در تنظیم بازار اظهار داشت: در جریان مذاکرات برجام اگر فراموش نکرده باشیم یکسری اتفاقات رخ داد و دولت در این میان اقدام به توزیع سبد غذایی کرد و از آن تصویری از گدایی مردم به جهانیان نشان داده شد به طوری که رسانه‌های معاند عنوان کرده بودند که ایرانی‌ها برای غذا سر و دست می‌شکنند.

وی افزود: اخیراً که اروپا به دنبال راه‌اندازی کانال مراودات مالی با ایران است، دولت با تشکیل صف‌های طولانی گوشت یخ‌زده توزیع می‌کند و با کمال تاسف برای توزیع ۲ کیلو گوشت که معلوم نیست چه زمانی ذبح شده از مردم کارت ملی می‌گیرند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: تشکیل صف‌های طولانی برای توزیع گوشت و بازتاب آن در رسانه‌های خارجی، شان و منزلت جمهوری اسلامی را زیر سوال می‌برد و همه که ایران را با اقتدار و ابهت و قدرت نفوذ منطقه‌ای می‌شناسند با دیدن صف‌های طولانی توزیع گوشت می‌گویند ایران به چه روزی افتاده که مردم آن ساعت‌ها در صف خرید گوشت می‌ایستند.

بیگی با اشاره به اینکه نمی‌توان قبول کرد مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بدون طراحی سناریو به وجود آمده است، گفت: بی‌توجهی دولت‌مردان به مشکلات اقتصادی و معیشتی روحیه ملی را تضعیف کرده است، آیا دولت و مجلس نمی‌توانستند توطئه‌ها را پیش‌بینی کنند؟

وی اضافه کرد: وقتی معاون اول رئیس‌جمهور با افتخار می‌گوید هر کسی که نیاز داشته باشد ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص می‌دهیم و در ادامه عده‌ای فرصت‌طلب منابع ارزی کشور را برای واردات کالاهای لوکس و غیرضروری از کشور خارج می‌کنند به طوری که از فروردین‌ماه تا خردادماه سال‌جاری ۲۲ میلیارد دلار منابع ارزی را همانند ارث پدری تقسیم کردند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه عده‌ای قصد دارند با سناریو از پیش طراحی شده ماشین‌سازی تبریز را به نابودی بکشانند، ابراز داشت: واگذاری غیرقانونی و متلاشی کردن صنایع بزرگ کشور با شعار زیبای خصوصی‌سازی که ماشین‌سازی تبریز از آن مستثنی نبود سناریو از پیش طراحی شده بود.

بیگی تاکید کرد: خصوصی‌سازی صنایع کشور که اکنون در مورد آن صحبت می‌شود درست همان هدفی را دنبال می‌کند که اصلاحات ارضی رژیم ستم‌شاهی آن را دنبال می‌کرد، این در حالی است که اصلاحات ارضی رژیم ستم‌شاهی باعث شد تا کشاورزی ما از بین برود و حال خصوصی‌سازی یا همان خودمانی‌سازی موجب شده تا در واحدهای صنعتی و تولیدی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شویم.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که واگذاری‌ها را انجام دادند و با توجه به گزارش دیوان محاسبات مشخص می‌کند که واگذاری ماشین‌سازی تبریز، هپکو، شرکت کشت و صنعت، توسعه گردشگری، شرکت هفت‌تپه و المینیوم المهدی هرمزگان بدون رعایت موازین قانونی و بدون تایید اهلیت واگذار شده و تمامی این واگذاری‌ها باید باطی شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بابیان اینکه قوه قضائیه به تخلفات گسترده در واگذاری صنایع بزرگی همچون ماشین‌سازی تبریز رسیدگی می‌کند، یادآور شد: تمامی تخلفات صورت گرفته نشان‌گر این است که سازمان خصوصی‌سازی فاقد اهلیت برای واگذاری صنایعی است که عده‌ای نه اهلیت آنها قابل تایید است و نه دنبال خیرخواهی هستند پشت درب این کارخانجات صف کشیده‌اند.

نظر شما