شناسهٔ خبر: 153400 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خانه اولی‌ها در اولویت دریافت مسکن ارزان

مسکن مهر نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی، خانه اولی ها در اولویت دریافت مسکن ارزان هستند و پس از آن اقشار دیگر در اولویت قرار دارند.

به گزارش «نماینده»، احسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، برنامه وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن ارزان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: وزارتخانه برنامه ای را برای تولید مسکن ارزان طراحی کرده که بر اساس آن زمین رایگان از بخش های مختلف به ویژه منابع طبیعی و وزارتخانه ها تأمین و این اراضی برای ساخت در اختیار سازندگان قرار داده شود.

انه اولی‌ها اولویت دریافت مسکن ارزان

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی، خانه اولی ها در اولویت دریافت مسکن ارزان هستند و پس از آن اقشار دیگر در اولویت قرار دارند.

زمین مولفه تأثیرگذار در بحث قیمت گذاری مسکن

مولفه زمین در بحث قیمت گذاری مسکن بسیار برجسته و پررنگ است، حال اگر دولت بتواند اراضی را به قیمت پایین تر در اختیار سازنده قرار دهد، به طور حتم می توان به میزان قابل توجهی قیمت مسکن را کاهش داد

وی تصریح کرد: مولفه زمین در بحث قیمت گذاری مسکن بسیار برجسته و پررنگ است، حال اگر دولت بتواند اراضی را به قیمت پایین تر در اختیار سازنده قرار دهد، به طور حتم می توان به میزان قابل توجهی قیمت مسکن را کاهش داد.

مسکن ارزان نباید به سرنوشت پروژه های مسکن مهر دچار شود

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مسکن ارزان نباید به سرنوشت پروژه های مسکن مهر دچار شود، ادامه داد: روند اجرای پروژه مسکن مهر به این صورت بود که قراردادهای چند جانبه میان دولت، پیمانکار و بانک ها منعقد شده و اراضی در اختیار پیمانکاران قرار می گرفت و آن ها مسکن را تولید و به متقاضیان به فروش می رساندند.

برخی از پیمانکاران و تعاونی ها در اجرای مسکن مهر به تعهدات خود عملا نکردند

وی ادامه داد: حال متأسفانه در اجرای مسکن مهر شاهد بودیم که برخی از پیمانکاران و تعاونی ها در اواسط اجرای پروژه، به تعهدات خود عملا نکردند و این مسئله موجب سرگردانی مردم شد، همچنین بحث کیفیت ساختمان های مسکن مهر نیز یکی از مشکلات و دغدغه هایی بود که در این عرصه رخ داد.

علوی گفت: به نظر من در اجرای پروژه مسکن ارزان، وزارت راه و شهرسازی تمام امور را باید خود مدیریت کند به این صورت که پیمانکاران بعد از تأیید صلاحیت فنی و کارشناسی، در اراضی ارائه شده دولت، مشغول به فعالیت شوند و پس از پایان نیز دولت خود اقدام به فروش و ارائه مساکن کند تا تمام روند اجرای پروژه تحت نظارت دولت باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: امروز کشور با کمبود جدی مسکن مواجه است، از این رو دولت تمام تلاش خود را برای تولید مسکن جدید برای اقشار جوان صورت دهد.

نظر شما