شناسهٔ خبر: 153394 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تعیین چارچوب حقوق سال ۹۸ کارگران

شریعتمداری وزیر رفاه در مورد تعیین حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده گفت: چارچوب کلی آن تا حدودی تعیین شده است.

به گزارش «نماینده»، محمد شریعتمداری در حاشیه پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: چارچوب تعیین حقوق و دستمزد کارگری تعیین شده اما همه مباحثی که هر سال در زمان تعیین حقوق از سوی جامعه کارگری‌،نمایندگان و کارفرمایان آنها مطرح می‌شود قابل اجرا نیست.

وی درمورد غیبت کارفرمایان در اولین جلسه حقوق و دستمزد سال ۹۸ گفت: همیشه رسیدن به اجماع زمان‌بر است. این جلسات هم با همه سه‌جانبه‌گرایی محاسنی دارد که آنها را هم باید دید.

وی افزود: نظر کارفرمایان درباره تخصیص یارانه به بخش آموزش، فرهنگ و بهداشت و درمان کارگران در جلسات تعیین دستمزد مطرح شده اما باید برمبنای تصمیمات سه‌جانبه و در شورای عالی کار به نتیجه قطعی رسید.

وزیر رفاه در مورد حق مسکن کارگران گفت: حق مسکن از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار  تومان رسیده که ما پیشنهاد ۱۰۰ هزار تومان را داده‌ایم.

وی در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: ۴ هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق مجلس برای اجرای این طرح تخصیص یافته اما اجرای کامل آن بودجه زیادی می‌خواهد به همین دلیل پیشنهاد داده‌ایم که اجرای آن در بازه زمانی سه ساله باشد. 

شریعتمداری گفت: سال گذشته بودجه همسان‌سازی حقوق کم بود این در حالی است که ما بازنشستگانی با حقوق ۵۰۰ هزار تومان هم داریم و در نتیجه همسان‌سازی آنها، پول بیشتری می‌خواهد.

وی در مورد عیدی بازنشستگان گفت: یکشنبه گذشته یک میلیون و ۴۲۱ هزار بازنشسته کشوری عیدی خود را گرفته‌اند و بازنشستگان تأمین اجتماعی به همراه آخرین حقوق امسال می‌توانند عیدی را بگیرند.

وزیر رفاه در مورد توزیع بسته حمایتی دولت نیز گفت: قرار بود که به دستور رئیس جمهور برای بار دوم در میان حمایت‌های نهایتی این بسته‌ها توزیع شود اما در مورد جزئیات و اینکه چه زمانی واریز می‌شود باید این سؤال را از رئیس سازمان برنامه و بودجه بپرسید.

شریعتمداری همچنین در مورد شفاف‌سازی در بحث مدیریت شستا گفت: ما به ارائه اطلاعات به مردم مکلفیم به همین دلیل ۸۰درصد فعالیت اقتصادی شرکت‌های این وزارتخانه در معرض دید قرار گرفته و شفاف‌سازی شده است.

وی گفت: مقررات پرداخت حقوق و دستمزد به هیأت مدیره نیز از جمله موارد حساس ما است و اگر در گذشته تخلفی شده بدون شک به دستگاه‌های نظارتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزیر رفاه از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و چند شغله‌ها در وزارت رفاه خبر داد و گفت: مردم می‌توانند چنانچه تخلفی می‌بینند گزارش‌های خود را به وزارتخانه اطلاع دهند.

نظر شما