شناسهٔ خبر: 153375 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پور مختار: رئیس‌جمهور دستگاه‌های تصمیم‌گیر را برای تصویبFATF تحت فشار نگذارد

پورمختار عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: رئیس جمهور و به ویژه مسئولان وزارت خارجه دیگر فریب اروپایی‌ها را نخورند و دستگاه‌های تصمیم‌گیر را برای تصویب FATF تحت فشار نگذارند.

 به گزارش «نماینده»محمد علی پورمختار، درباره ثبت کانال ارتباطی اینستکس، گفت: این اقدام که از سوی سه کشور اروپایی ترتیب داده شده است،  بیانگر آن است که اروپایی‌ها هم توجهی به برجام و آثار و تبعات آن ندارند.

وی تأکید کرد: اروپایی‌ها با این اقدام خود نشان دادند که نمی‌خواهند با ایران همکاری داشته باشند و ثبت این کانال هم صرفا برای فریب دولتمردان ماست.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه اروپایی‌ها با این اقدام باری دیگر چهره فریبکارانه خود را به نمایش گذاشتند، تصریح کرد: دشمنی انگلیس، فرانسه و در مقاطعی آلمان با کشورمان کاملا روشن و بدیهی است و ما نباید گول حرف‌ها و وعده‌های توخالی آنان را بخوریم.

پورمختار در واکنش به اظهارات برخی از مقامات اروپایی مبنی بر اینکه اجرای این کانال منوط به تصویب FATF در ایران است،  گفت: توصیه بنده به دولتمردان، رئیس جمهور و به ویژه مسئولان وزارت خارجه این است که دیگر فریب اروپایی‌ها را نخورند و دستگاه‌های تصمیم‌گیر را برای تصویب FATF تحت فشار نگذارند.

وی با انتقاد از شرط دیگر اروپایی‌ها برای اجرای اینستکس مبنی بر مذاکره موشکی با ایران، تصریح کرد: مذاکره موشکی به هیچ وجه در اختیار دولتمردان نیست و آنان حق ندارند که در این حیطه ورود کنند و قطعا اجازه این کار را به آنان نمی‌دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما