شناسهٔ خبر: 153373 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طرح جدید نمایندگان برای تغییر نحوه سوال از وزرا در مجلس

کاتب.jpg رئیس کمیسیون تدوین‌ آیین‌نامه داخلی مجلس از طرح جدید نمایندگان برای تغییر نحوه سوال از وزرا در صحن علنی پارلمان خبر داد.

به گزارش «نماینده» غلامرضا کاتب رئیس کمیسیون تدوین‌ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتقادات مطرح شده درباره بی تاثیر بودن کارت زرد نمایندگان در نحوه عملکرد وزرا، گفت: در آیین نامه داخلی مجلس سازوکار مناسبی برای طرح سوال از وزرا وجود ندارد که در حال اصلاح  این موضوع در کمیسیون هستیم.

وی با بیان اینکه ضمانت اجرایی در آیین‌نامه داخلی مجلس برای اینکه وزیری پس از دریافت  ۳ کارت زرد از مجلس استیضاح شود وجود ندارد و این موضوع در آیین نامه مسکوت مانده است، افزود: برخی از نمایندگان طرحی را تدوین کرده‌اند تا اگر وزیری از نمایندگان  ۳ کارت زرد دریافت کرد به صورت اتوماتیک استیضاحش در پارلمان کلید بخورد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس تصریح کرد: در طرح تدوین شده از سوی نمایندگان ذکر شده پس از اینکه وزیری از نمایندگان  ۳ کارت زرد دریافت کرد، بدون سیر قانونی و بررسی در کمیسیون مربوطه استیضاح وزیر با امضای ۱۰ نماینده در اولین فرصت در صحن مجلس برگزار شود.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس اضافه کرد: در حال جمع بندی طرح ارائه شده از سوی نمایندگان در کمیسیون هستیم و احتمالاً این طرح را تا یک ماه آینده برای بررسی در صحن علنی پارلمان به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کنیم.

نظر شما