شناسهٔ خبر: 153369 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تمام مصوبات و ضوابط ابلاغی شورای عالی معماری و شهرسازی لازم‌الاجراست

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: تمامی مصوبات، عملیات‌ها و ضوابط ابلاغی شورای عالی معماری و شهرسازی لازم‌الاجرا است.

به گزارش «نماینده»، علی اعطا در جریان یکصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی نامه فرماندار تهران درباره اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران، اظهار کرد: این مصوبه در شورا تصویب شد و هیئت تطبیق در مهلت ۲ هفته‌ای برای بررسی مصوباتی که در اختیارش قرار می‌گیرد، نسبت به دو مورد اشکال گرفت.

وی با بیان اینکه براساس نظر هیئت تطبیق مصوبه شورا با دو مصوبه از شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مغایر است، گفت: یکی از این مصوبات ضوابط و ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری است که در سال ۸۷ به تصویب رسیده و دیگری مصوبه پیرامون تهیه و تدوین دستورالعمل تشخیص بناهای شاخص و گردش کار آنها است. در مطالعات شورا هر ۲ مصوبه دیده شده و البته به لحاظ شکلی ایرادات درست است و اصلاحاتی صورت گرفت.

اعطا با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در این خصوص تصریح کرد: نکته اول این است که در مصوبه ضوابط و ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری که در سال ۸۷ تصویب شده مصوبه شورا در راستای ضوابط تصویبی فعالیت خواهد کرد و این موضوع اصلاح شد و در مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی به منظور معیارهای شناسایی بناهای شاخص  برای اینکه این هم‌پوشانی اشکال ایجاد نکند عبارت بنای شاخص را به بنای خاص تغییر دادیم.

رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه در بخشی از مصوبه شورا کمیته بناهای شاخص معرفی شده است، گفت: عبارت شاخص را تغییر دادیم البته این موضوع هم ذکر شد که پروژه‌هایی که در کمیته فنی شماره ۳ شورای عالی و یا کمیته ارتقا سیما و منظر شهری به تصویب می‌رسد نیازی به تصویب در کمیته بناهای خاص ندارند و به این ترتیب مغایرت برطرف خواهد شد و با توجه به مذاکرات و هماهنگی‌هایی که با دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران  صورت گرفته با این اصلاح دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

اعطا همچنین گفت: همه مصوبات، عملیات‌ها و ضوابط ابلاغی مصوب  شورای عالی شهرسازی و معماری است لازم‌الاجراست.

در نهایت اصلاحیه کمیسیون در رابطه با نامه فرماندار تهران در خصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران با ۱۵ رای موافق و یک مخالف به تصویب رسید.

نظر شما