شناسهٔ خبر: 153362 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قیمت بنزین در سال ۹۸ افزایش نمی یابد

قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس هر گونه افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین را در سال ۹۸ رد کرد.اظهارنظرها در مورد افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین بر اساس نظر شخصی برخی نمایندگان بوده و مجلس ، کمیسیون انرژی و تلفیق بودجه در این ارتباط تصمیمی نگرفته است.

به گزارش«نماینده» اسد الله قره خانی آلوستانی، با تکذیب برخی اظهارنظرها در مورد افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین، گفت: طی روزهای اخیر اظهارنظرهایی مبنی ارائه ماهانه ۲۴ یا ۳۰ لیتر بنزین به افراد و تعریف سامانه ای منتشر شده است که از این طریق بنزین به تمامی ایرانیان ارائه و مابه التفاوت به نرخ فوب خلیج فارس محاسبه شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در لایحه دولت در مورد بنزین هیچ اظهارنظری نشده و پیشنهادی نیز از سوی دولت ارائه نشده است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کمیسیون انرژی نیز هیچ پیشنهادی در مورد افزایش و سهمیه بندی بنزین داده نشده است.

وی یادآور شد: البته طی هفته های اخیر پیشنهادی مشابه طرح مذکور ارائه شد که با حضور وزیر نفت در  کمیسیون انرژی بررسی و رد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در کمسیون تلفیق بودجه ۹۸ نیز پیشنهاداتی ارائه شد که با مخالفت نمایندگان روبرو شد و در نهایت لایحه دولت که فاقد هر گونه پیشنهادی برای افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین بوده در کمیسیون تلفیق مصوب شد و به عبارتی خروجی کمیسیون تلفیق این است که در سال ۹۸ قیمت بنزین مشابه سال ۹۷ خواهد بود و هیچ گونه افزایش قیمت و سهمیه بندی نخواهیم داشت.

قره خانی یادآور شد: بنابراین برخی اظهانظرها در مورد افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین بر اساس نظر شخصی برخی نمایندگان بوده و مجلس ، کمیسیون انرژی و تلفیق بودجه در این ارتباط تصمیمی نگرفته است.

نظر شما