شناسهٔ خبر: 153360 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

انتقاد از تعطیلی ۵ ساله جلسات هیئت عالی نظارت بر نظام صنفی کشور

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تعطیلی جلسات هیات عالی نظارت بر نظام صنفی کشور طی ۳ سال گذشته انتقاد کرد و خواستار برگزاری این جلسات در شرایط سخت اقتصادی شد.

به گزارش «نماینده» علی اکبر کریمی عضو هیات عالی نظارت بر نظام صنفی کشور اظهار داشت: جلسات هیات عالی نظارت بر نظام صنفی کشور طی ۲ سال گذشته علیرغم شرایط حساس اقتصادی برگزار نشده است، قبل از آن هم در دوران مسئولیت آقای نعمت‌زاده و محمد شریعتمداری در وزارت صنعت در کل  ۲ یا ۳ جلسه این شورا برگزار شده است.

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد:  فشار زیادی از ناحیه مراجع نظارتی به اصناف و بیشترین اتهام در خصوص گرانی‌ها به کسبه وارد می شود، لذا باید به صورت جدی‌تر به عملکرد اصناف و سایر دستگاه‌هایی که در ایجاد شرایط موجود دخیل هستند رسیدگی و نظارت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم برخورد با متخلفین در شرایط موجود گفت: باید هیئت عالی نظارت بر اصناف جلسات منظمی برگزار کند و تصمیمات موثری در این هیئت برای صیانت از اصناف و رعایت حقوق مردم در شرایط بازار اتخاذ شود.

کریمی ادامه داد: متاسفانه در دوره وزارت آقای نعمت‌زاده و شریعتمداری و در حال حاضر در دوره آقای رحمانی شاهد عدم تشکیل جلسات هیات عالی نظارت بر اصناف بوده و هستیم.

وی اظهار داشت: طی ۳ سال گذشته حداکثر ۳ جلسه این هیئت برگزار شده و انتظار است با توجه به پیگیری‌های مجلس جلسات این هیئت عالی به صورت منظم برگزار شود و از ظرفیت این هیئت که بالاترین رکن تصمیم گیری در مورد  نظام صنفی کشور است استفاده شود.

نظر شما