شناسهٔ خبر: 153358 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سیاست‌های ضد ایرانی، روح حاکم بر نشست ورشو است

فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: آمریکا سیاست‌های ضد ایرانی را در نشست با کشورهای عربی به کار گرفت و اکنون می‌خواهد آن را در ورشو عملی کند.

به گزارش«نماینده» حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری نشست ضد ایران در ورشو، اظهار کرد: هم‌زمان با وقوع انقلاب اسلامی، آمریکا تمام توان خود را برای بازگشت ایران به قلمرو استراتژیکش به کار گرفت که در این زمینه جنگ ۸ ساله هم بی‌نتیجه بود.

وی با بیان اینکه آمریکا برای تخریب جمهوری اسلامی وارد ساز و کارهای سیاسی و دیپلماتیک علیه ایران شده است، گفت: الگوی این سیاست آمریکا را در شورای همکاری خلیج فارس، سازمان کنفرانس اسلامی و... می‌توان یافت که در جهت گفتگو علیه مواضع ایران شکل گرفته است.

فلاحت پیشه تأکید کرد: ایران به عنوان بازیگر اصلی منطقه از این اقدام‌ها کمر خم نکرده و علت پایا بودن نقش جمهوری اسلامی، خنثی سازی توطئه‌های آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن ذیل مثلث آمریکایی، صهیونیستی و ارتجاعی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: آمریکا سیاست‌های ضد ایرانی را در نشست با کشورهای عربی به کار گرفت و اکنون می‌خواهد آن را در ورشو عملی کند.

فلاحت پیشه با اشاره به تلاش بسیار آمریکا در مطرح سازی نام ایران در شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد: سیاست‌های ضد ایرانی، روح حاکم بر نشست ورشو است، بخش عمده‌ای از کشورها به رویکرد مشارکت جویانه جمهوری اسلامی و عملکرد بی‌ثبات کننده آمریکا معتقدند؛ پس از موضع گیری آمریکا علیه ایران در نشست ورشو، بسیاری نسبت به مطرح شدن اسم ایرانی‌ها واکنش نشان دادند که در نتیجه، لحن ایالات متحده تغییر کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان با اشاره به اینکه معاون وزیر خارجه لهستان محتوای این نشست را ضد ایرانی ندانسته است، تصریح کرد: هدف آمریکا در ورشو برقراری گفت‌وگوی ضد ایرانی است، اما با توجه به اجرای این نشست پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن، نتیجه‌ای عکس سیاست احمقانه ایالات متحده در پی خواهد داشت.

نظر شما