شناسهٔ خبر: 153335 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس

چاپ هزاران عنوان کتاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی

حداد عادل/2 مشاورعالی مقام معظم رهبری گفت: امروز با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگ و هزاران عنوان کتاب پس از پیروزی انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

به گزارش «نماینده» غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری درحاشیه بازدید از نمایشگاه ملی دستاوردهای ۴۰ سال انقلاب اسلامی که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است، با اشاره به دسناوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیش از انقلاب جمعیت کشور ۳۶ میلیون نفر بود و سالانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ عنوان کتاب چاپ می‌شد، امروز نسبت به آن سال‌ها تقریبا شاهد ۲ برابر شدن جمعیت یعنی حدود ۸۴ میلیون نفر هستیم و چاپ کتاب مان به ۱۰۰ هزار عنوان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های منتشره به زبان فارسی است، گفت: شاهد رشد زبان فارسی هستیم و این زبان میدان وسیعی یافته که می‌تواند خود را نشان دهد. ما پس از انقلاب شاهد کتاب‌های بسیاری در حوزه انقلاب و دیگر موضوعات مربوطه هستیم.

حدادعادل با اشاره به بخش هنر و ادبیات در کنار بخش‌های نظامی نمایشگاه ملی دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: فرهنگیان، نویسندگان و نظامیان همه از یک جمعیت هستند؛ مردم پس از انقلاب با همان شور انقلابی سپاه را ایجاد کردند.

وی ادامه داد: امروز که در کنارنیروهای مسلح به نمایش دستاوردهای‌مان می‌پردازیم احساس تفاوت نمی‌کنیم چراکه همه ما از یک کشور و ملت هستیم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در خصوص موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: بخش سراسرنما موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به لحاظ تأثیر و هنرمندی دست کمی از کارهای دیگر کشورها ندارد و حتی از برخی جهات بهتر باشد.

نظر شما