شناسهٔ خبر: 153330 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم راه اندازی نظام هدف‌مند رسیدگی به مشکلات خانواده زندانیان

کمالی پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس گفت: ترک تحصیل دانش‌آموزان به دلیل زندانی شدن یکی از والدین یک آسیب و زنگ خطری برای جامعه است.

به گزارش «نماینده» یحیی کمالی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه ترک تحصیل دانش‌آموزان به دلیل زندانی شدن یکی از والدین گفت: متاسفانه ما آمار دقیقی از مشکلات و گرفتاری‌های جامعه نداریم و یکی از چالش‌های اساسی فراروی کشور عدم وجود یک آمار دقیق نسبت به کانون‌های‌هدف در حوزه‌های مختلف جامعه است، متاسفانه نظام آماری هدفمندی  نداریم، اما ترک تحصیل دانش‌آموزان به دلیل زندانی شدن یکی از والدین به هر میزانی که باشد یک آسیب و زنگ خطری برای جامعه است.

خانواده زندانیان در معرض  آسیب‌های مالی و روحی قرار دارند

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم، افزود: زمانی که فردی به هر دلیلی زندانی می‌شود، نباید خانواده‌هایش متحمل سختی شوند، مدت‌ها است انجمنی برای حمایت از زندانیان تاسیس کرده‌ایم که یکی از وظایف آن رسیدگی به خانواده زندانیان است. اگر نقصی وجود داشته باشد بی تردید موجب دستگاه‌های متولی و نهادهای مراقبتی است که وظیفه شناساییکانون‌های هدف و آسیب‌ها را دارند.

لزوم راه اندازی نظام هدف‌مند در جهت رسیدگی به مشکلات خانواده زندانیان

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: اگر فردی زندانی شود خانواده‌اش در معرض انواع آسیب‌های مالی، روحی و روانی قرار می‌گیرند، طبیعی است که دستگاه‌های متولی چون کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان زندان‌ها این مشکلات را مدیریت کنند. بهتر بود نظام هدفمندی برای اعلام اسامی زندانیان سرپرست به انجمن‌های حمایتی داشتیم تا مشکلات خانواده زندانیان را در اسرع وقت رفع می‌کردند.

بازماندن از تحصیل به دلیل زندانی شدن والدین قابل قبول نیست

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه بازماندن و یا ترک تحصیل دانش آموزی به دلیل زندانیشدن والدینش به هیچ عنوان قابل قبول نیست، گفت: اگر گزارش دقیقی از این اتفاق به کمیسیون قضایی داده شود، بی تردید به این موضوع ورود کرده و برای رفع مشکل تلاش می‌کند. ما در مجلس وظیفه داریم از بعد نظارتی خود برای پیگیری و حل مشکلات استفاده کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جامعه ما باید به سمتی حرکت کند که بی سوادی به صورت کامل ریشه کن شود، در حال حاضر ترک و یا حذف از تحصیل به نفع جامعه نیست و همه دستگاه‌های متولی باید برای بهبود این چالش اقدام کنند.

نظر شما