شناسهٔ خبر: 153324 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عاملی: خودباوری مقابل نظام سلطه مهمترین دستاورد انقلاب است

سعید عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی روحیه خود باوری مقابل نظام سلطه است

به گزارش «نماینده»، آئین بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در شهر فری تاون «پایتخت سیرالئون» برگزار شد.

در این مراسم که خانم "میمونتا پرات"، وزیر فرهنگ و گردشگری سیرالئون و جمع زیادی از مشتاقان جمهوری اسلامی ایران در آن حضور داشتند، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به ایراد سخنرانی پرداخت.

عاملی در این مراسم طی سخنانی گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی نه تنها برای ملت ایران بلکه برای همه ملت‌های دنیا؛ بازگشت به کلمه لا اله الا الله _ یعنی ظرفیت نه گفتن به همه سلطه‌گران و بازگشت به اسلام- و همچنین ایجاد روحیه خود باوری در برابر نظام سلطه و استکبار به رهبری آمریکا است.

وی افزود: ما در این ۴۰ سال که همواره نظام سلطه از طریق تحمیل جنگ ۸ ساله، بمباران مردم غیر نظامی در شهرها، استفاده فراگیر از سلاح‌های شیمایی، تحریم و تهدید و ایجاد جنگ روانی از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی ما را تحت فشار و تهدید گذاشته بود؛ طبق اذعان آمریکن کرسنت در گزارش سال ۲۰۱۷ خود، توانستیم کشورمان را تبدیل به قدرت هشتم جهان کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ایران در بسیاری از حوزه‌های علمی جزء رکورد شکن‌ها و در میان ده کشور برتر جهان جای گرفته است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: ملت ایران عزیز امروز علیرغم همه فشارها ۹۵ درصد داروی مورد نیاز خود را در کشور خود تولید می کند و در بخش مواد غذایی نیز بیش از ۹۵ درصد مواد غذایی در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: در حوزه نیرو و انرژی اعم از برق، گاز، نفت، پتروشیمی و بنزین نه تنها به خودکفایی کامل رسیده‌ایم بلکه صادرکننده بزرگی هم هستیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما به برخورداری از رهبری حکیم انقلاب اسلامی آیه الله خامنه‌ای «مدظله العالی» افتخار می‌کنیم و ایشان بودند که در طول این سال‌ها همواره از ارزش‌های بزرگ اسلامی حفاظت کردند و اجازه انحراف از مسیر اصلی انقلاب را در مواجهه با تهدیدها ندادند.

وی گفت: اگر همه توان استکبار جمع شود و از طریق تحریم و ارعاب بر جمهوری اسلامی ایران فشار وارد کنند، باز هم ایران قدرت پایدار جهان است.

عاملی تاکید کرد: ان‌شاالله روزی خواهد آمد که کشورمان معیار و تراز جامعه برتر جهان و تمدن نوین اسلامی ایران خواهد بود.

وی افزود: بر اساس تعالیم و آموزه‌های اسلامی برابری انسان‌ها، توجه به حقوق بشر و احترام متقابل انسان‌ها به حقوق یکدیگر تنها راه دستیابی به صلح و پیشرفت در جهان است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روابط خوب میان دو ملت ایران و سیرالئون ادامه داد: از مشارکت ملت سیرالئون در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری این جشن سپاسگزارم.                                  

 ** ایران نمونه یک کشور بزرگ در حال پیشرفت است

همچنین در این آئین خانم پرات، وزیر فرهنگ و گردشگری سیرالئون، نیز ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با توجه به آمار و مقایسه پیشرفت‌های ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این کشور نمونه یک کشور بزرگ در حال پیشرفت است.

وی افزود: خوشبختانه روابط حسنه و دوستانه‌ای بین دو کشور وجود دارد.

نظر شما