شناسهٔ خبر: 153311 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عرضه آلومینیوم المهدی برای نخستین بار در بورس

مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: در گذشته آلومینیوم المهدی در بورس عرضه نمی‌شد اما به تازگی مقرر شده است برای نخستین بار این آلومینیوم در بورس عرضه و قیمت ها از این طریق مشخص شود.

به گزارش «نماینده» احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، خمیر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباره شرایط کنونی آلومینیوم المهدی، گفت: در واگذاری قبلی این کارخانه روال قانونی طی نشده بود و تمامی امور خارج از ضوابط قانونی بود به همین دلیل پس از گزارش سازمان بازرسی و دیوان محاسبات قرارداد قبلی فسق شد.

مجتمع آلومینیوم المهدی

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، خمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از واگذاری اولیه آلومینیوم المهدی، تامین مواد اولیه به یکی از مشکلات اصلی این کارخانه تبدیل شد حتی بسیاری از دیگ‌های تولیدکننده آلومینیوم از فرآیند تولید خارج شد که ضرر مالی هنگفتی برای این کارخانه رقم زد.

وی اظهار کرد: در دومین واگذاری تلاش شد تمامی منافع دولت و بیت المال رعایت شود و برای تحقق این مهم کارخانه آلومینیوم المهدی به مپنا، به عنوان خریدار جدید واگذار شد.

 مقرر شده است مواد اولیه موردنیاز آلومینیوم المهدی – پودر آلومینیوم- تامین و اقدامات لازم برای رونق مجدد این کارخانه انجام شود

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات رسیده مدیران جدید کارخانه آلومینیوم المهدی مستقر شده‌اند و از زمان واگذاری، تاکنون لیستی از نیازمندی‌ها و مشکلات این کارخانه تهیه کرده‌اند؛ مقرر شده است مواد اولیه – پودر آلومینیوم- را تامین و اقدامات لازم برای رونق مجدد این کارخانه انجام شود.

مدیران جدید آلومینیوم المهدی مواد اولیه موردنیاز را به تامین کنندگان سفارش داده‌اند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران جدید آلومینیوم المهدی مواد اولیه موردنیاز را به تامین کنندگان سفارش داده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات آلومینیوم المهدی تامین برق مورد نیاز بود، اما از آنجایی که مپنا حدود ۱۰ هزار مگاوات برق تولید می‌کند و برق ذخیره شده دارد مشکل اصلی و اساسی این کارخانه پس از واگذاری به مپنا حل شد.

سوءمدیریت‌ها؛ دست انداز رونق آلومینیوم المهدی

وی با بیان اینکه آلومینیوم کالایی استراتژیک برای ایران و دنیا است، ادامه داد: سوءمدیریت‌ها می‌تواند مسائل و دست اندازهای بسیاری در مسیر رونق آلومینیوم المهدی ایجاد کند بنابراین نیاز است به این موضوع توجه ویژه شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، خمیر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در گذشته آلومینیوم المهدی در بورس عرضه نمی‌شد اما به تازگی مقرر شده است برای نخستین بار و با شرایط معمولی این آلومینیوم در بورس عرضه و قیمت ها از این طریق مشخص شود.

نظر شما