شناسهٔ خبر: 153310 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت ارائه تسهیلات از صندوق توسعه برای نیروگاه های خورشیدی و بادی

فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس معتقد است اگر دولت تسهیلات لازم را از صندوق توسعه ملی و تسهیلات ارزی را به این مهم اختصاص دهد، انرژی‌های تجدیدپذیر به سرعت رونق خواهند گرفت و در ادامه در مصرف برق صرفه‌جویی و اشتغال‌زایی خواهد شد.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا فولادگر درخصوص اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر و پنل‌های خورشیدی چقدر می‌توانند در ایجاد مشاغل خرد تاثیرگذار باشند، گفت: ایجاد اشتغال از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه کشور آمده، همچنین کاهش وابستگی به انرژی فسیلی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ذکر شده و به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است.

انرژی‌های تجدیدپذیر علاوه بر ایجاد اشتغال، محیط زیست را آلوده  نمی‌کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر علاوه بر ایجاد اشتغال، برای محیط زیست آلودگی به همراه ندارند، افزود: خوشبختانه یک معاونت برای گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر در وزارت نیرو تشکیل شده و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر(سانا) نیز فعالیت‌های خوبی در این زمینه دارد.

فولادگر ادامه داد: "کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴قانون اساسی" نیز جلسات متعددی دراین خصوص با وزیر نیرو گذاشته و افراد فعال در این حوزه را همچون اتحادیه‌ها، تولیدکننده‌ها، نیروگاه‌های مقیاس کوچک، نیروگاه‌های بزرگ و سی. اچ. پی‌ها دعوت کرد تا موضوع کاهش مصرف برق و ایجاد اشتغال از این طریق پیگیری شود.

اشتغال و درآمدزایی از طریق نیروهای خورشید و بادی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه نیروهای خورشید و بادی علاوه‌بر تامین برق‌ مصرفی در ابعاد پایین که باری از دوش دولت در تامین برق برمی‌دارد، اشتغال و درآمدزایی نیز به همراه دارند، اضافه کرد: می‌توان از تجربه و دانش کشورهای موفق در این کار نیز استفاده کرد.

دولت تسهیلات لازم را از صندوق توسعه ملی و تسهیلات ارزی را به نیروگاه بادی و خورشیدی اختصاص دهد

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی با یادآوری اینکه چند نیروگاه بادی می‌تواند برق یک منطقه یا دهکده را تامین کند، اظهارکرد: اگر دولت تسهیلات لازم را از صندوق توسعه ملی و تسهیلات ارزی را به این مهم اختصاص دهد، انرژی‌های تجدیدپذیر به سرعت رونق خواهند گرفت و در ادامه در مصرف برق صرفه‌جویی و اشتغال‌زایی خواهد شد و ضررهای انرژی‌های فسیلی نیز دور زده می‌شوند.

نظر شما