شناسهٔ خبر: 153303 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تمام پیشرفت‌های بعد از انقلاب درشرایط تحریم و تهدید بدست آمده است

محمدحسین فرهنگی/2 عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان مجلس گفت: ایران در شرایطی به پیشرفت‌هایی دست یافت که انقلاب اسلامی از ابتدا تا امروز تحت فشار آمریکا بوده است.

به گزارش«نماینده» محمدحسین فرهنگی در خصوص دستاورد های انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی پیروز شد که جهان در نظام دو قطبی سنگینی قرار داشت و نظام دو قطبی عملا شرایط جهان را به گونه ای شکل داده بود که هر کشوری اراده می کرد اقدامی انجام دهد خود را ملزم می دانست به یکی از دو جناح متصل باشد .

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در بر هم زدن نظام دو قطبی بود و به این دلیل و دلایل دیگر نظام شوروی که یکی از این دو قطب بود فروپاشید و ایده های جدیدی در جهان مطرح شد و بعد از قرن‌ها دین به عنوان محور پیروزی نهضت انقلابی در یک کشور در  جامعه بین‌الملل شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: در کنار تحولات سیاسی و معنوی پی از انقلاب شاهد توسعه علم و فناوری، توسعه بخش کشاورزی، تحول در توسعه علم و خدمات در کشور و پیشرفت های فوق العاده در بخش پزشکی و توسعه در بخش های صنعتی بودیم.

وی توسعه پوشش های اجتماعی و کاهش ضریب جینی  را نیز از دستاورد های انقلاب اسلامی خواند و گفت: جمهوری اسلامی در شرایطی به این پیشرفت ها دست یافت که انقلاب اسلامی از ابتدا تا امروز تحت فشار کشور ایالات متحده آمریکا بوده است.

فرهنگی اظهار داشت: توسعه ایران در بخش های مختلف در شرایط سخت از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی است.

نظر شما