شناسهٔ خبر: 153302 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

۲۲ بهمن تجدید عهد مردم با رهبری است/ مردم به انقلاب وفادارند

مجتهد شبستری آیت الله محسن مجتهد شبستری گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانگر این است که اکثریت مردم برای تجدید عهد با رهبری، برای ابراز وفاداری نسبت به انقلاب اسلامی و محکوم کردن توطئه‌های دشمنان می آیند.

به گزارش «نماینده» آیت الله محسن مجتهد شبستری در مورد ۴۰ سالگی انقلاب گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم و سالگرد چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی را به ملت ایران و به خدمت مقام معظم رهبری تبریک عرض می کنم. اجمالاً می‌توان گفت انقلاب اسلامی ایران یک پدیده بسیار مبارک و غیر مترقبه درجهان فعلی بود. معمولاً انقلاب ها به وسیله شورش یک جمعی بر علیه نظام حاکم و با پشتیبانی قدرت های بزرگ انجام می‌گیرد. یک جمع یا حزب خاصی شورش می کنند و بیگانگان پشتیبان آن ها هستند و آن نظام حاکم کشور مورد نظر را می‌خواهند ساقط کنند. ولی در انقلاب اسلامی کاملاً امر غیر متعارف و غیر منتظره بود و امتیاز انقلاب اسلامی ایران این بود که بیش از ۹۰ درصد مردم خواهان این تحول و انقلاب بودند و مخصوص یک حزب و یک جمعیت خاصی نبود و جنبه مردمی و عمومی داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم ایران به واسطه نارضایتی از رژیم گذشته به دنبال رهبری می‌گشتند که رهبری الهی باشد و انقلابی که صبغه اسلامی داشته باشد؛ نه صبغه حزبی و سیاسی محض که در دنیای فعلی متعارف است. با این امتیازات و یک انقلاب و جنبش همگانی داشته باشند و عموم و اکثریت اقشار ملت حضور داشته باشند و مخصوص حزب خاصی نباشد و دیگر این که خواهان برقراری یک حکومت اسلامی با رهبری یک مجتهد جامع الشرایط و مذهبی باشند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت سپس عنوان کرد: این انقلاب از سال ۴۱ شروع شد و در حدود ۱۶ سال طول کشید و به تدریج این انقلاب شکوفاتر شد و تمام اقشار به آن پیوستند. مخصوصاً در رأس این انقلاب یک مجتهد جامع الشرایط و ولی فقیه عادل یعنی امام خمینی (رضوان الله) وجود داشت. شاگردان ایشان و روحانیت اصیل دنبال امام (ره) حرکت کردند و پشتیبانی اکثریت ملت عظیم‌الشأن سبب شد که انقلاب به پیروزی رسید. در حالی که هیچ گونه وابستگی به خارج نداشتند. اسلحه ای هم در اختیار نداشتند و کودتا به اصطلاح امروز هم هیچ گونه متصور نبود. این که عرض کردم انقلاب اسلامی پدیده غیر متعارف و غیر مترقبه بود از این جهت است که این امتیازات را داشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: به فضل پروردگار بالاخره با استقامت ملت و با رهنمودهای رهبر عظیم الشأن انقلاب با این که در تبعید تشریف داشتند اما رهنمودهای ایشان به وسیله روحانیت اصیل منتشر می‌شد و به وسیله انقلابیون پیام‌ها و رهنمودهای ایشان به دست مردم می رسید و مردم در اثر استقامت و در برخی نقاط هم با تقدیم شهدا بالاخره این انقلاب را به ثمر رساندند و در ۲۲ بهمن ۵۷ این انقلاب به ثمر نشست. بعد از رفتن محمدرضا شاه امام بزرگوار ۱۲ بهمن وارد ایران شدند و در ۲۲ بهمن هم این انقلاب به ثمر نشست.

آیت الله محسن مجتهد شبستری سپس عنوان کرد: در عرض این ۴۰ سال باز هم با استقامت و وحدت مردم و رهبری ولی فقیه زمان، یعنی رهبر معظم انقلاب خلف صالح امام (ره) که انقلاب را مدیریت کردند، الان انقلاب به چهل سالگی رسیده است. علی رغم تصور دشمنان که این انقلاب هم مثل بقیه انقلاب ها چند صباحی یا چند سالی بیشتر طول نمی کشد اما چهل سال از عمر انقلاب گذشت؛ با این که توطئه های دشمنان نیز فراوان بود. از توطئه های نظامی گرفته تا توطئه‌های تحریمی و اقتصادی و جنگ تبلیغاتی و ... ولی با داشتن همان عواملی که در پیروزی انقلاب داشتیم، یعنی پشتیبانی ملت و رهبری ولی فقیه زمان و استقامت مردم، این انقلاب تداوم پیدا کرد تا به امروز رسید.

وی افزود: در این مدت دشمن از تبلیغات و توطئه های گوناگون استفاده می‌کند که اشاره شد به توطئه نظامی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ۸ ساله تا تحریم‌های اقتصادی یا برخی توطئه های دیگر از کودتای نوژه گرفته تا حادثه طبس و ... با این ها رو به رو بوده ایم و نتوانستند کاری انجام بدهند. به واسطه همان عواملی که سبب پیروزی انقلاب بود. برای تداومش هم همان عوامل نیاز هستند و الحمدالله حضور مردم در صحنه و وحدت مردم و استقامت شان تا امروز وجود داشته است.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در ادامه پیرامون توطئه های دشمنان انقلاب گفت: الان یکی از توطئه های دشمنان ما توطئه رسانه ای و جنگ تبلیغاتی است. البته تازگی هم ندارد. در مورد جنگ صدام می‌گفتند صدام تا چند روز دیگر وارد تهران می شود و تهران را فتح می‌کند. در عملیات مرصاد می‌گفتند منافقین چند روز دیگر از مرز می آیند و وارد تهران می‌شوند. بعد هم در هر مقطعی این شایعه و جنگ روانی را راه می اندازد که این انقلاب به پایان عمرش رسیده. در فتنه ۸۸ قصد براندازی داشتند و فکر می‌کردند با این فتنه ای که به راه انداختند نظام سرنگون می شود که آن جا هم موفق نشدند. الان هم از راه تحریم اقتصادی وارد شده اند که در جای خودش قابل بررسی است.

وی ادامه داد: یکی از توطئه های دشمنان هم همین ترویج شایعات است که تصور می کنند انقلاب در سال ۹۸ به پایان می‌رسد و مقام معظم رهبری این مطالب را در بیانات شان فرمودند که دشمن این تصورات را دارد. یک تاریخی را با توهم خودش معین می‌کند که در فلان تاریخ دیگر عمر انقلاب اسلامی به پایان می رسد، اما همه دروغ از آب درآمد و وضع انقلاب نه تنها تضعیف نشده بلکه رو به ثبات است. بنابراین این مطلبی هم که الان از طرف استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی مخصوصاً آمریکای جهان خوار و رژیم صهیونیستی مطرح است جز جنگ روانی چیز دیگری نیست.

آیت الله محسن مجتهد شبستری افزود: جنگ روانی و تبلیغاتی به خاطر این است که بلکه از این راه بتوانند مردم را نسبت به انقلاب سست کنند. چون یک مقدار مشکلات اقتصادی پیش آمده است بتوانند مردم را به خاطر همین مشکلات اقتصادی نسبت به اصل نظام و انقلاب اسلامی بدبین کنند و به خیال خودشان به هدف شان برسند. اما همان طور که توطئه های ۴۰ سال گذشته همه نقش بر آب و خنثی شده است این جنگ روانی هم به فضل پروردگار از بین رفتنی است.

وی همچنین گفت: در ۲۲ بهمن پیش رو دنیا عملاً خواهد دید که مردم باز مثل سال های گذشته در صحنه حضور دارند. این حضورشان در صحنه و این راهپیمایی های گسترده میلیونی نشانگر این است که ملت، پشتیبان اصل نظام هستند، اصل انقلاب را خواهان هستند و اگر نقدهایی هم دارند به عملکرد برخی مسئولین و مدیران که در هر تشکیلات اجرایی و قضایی و تقنینی ممکن است اشکالاتی داشته باشند، اما اصل نظام را با جان و دل پذیرفته اند و هیچ گونه تزلزلی در اکثریت مردم دیده نمی‌شود. استکبار جهانی این آرزو را انشاالله به گور خواهد برد.

آیت الله محسن مجتهد شبستری با ذکر این نکته که دشمن جز برنامه های تبلیغاتی چیز دیگری ندارد خاطرنشان کرد: البته ممکن است که یک تلاش های مذبوحانه ای بکنند مثل آن تظاهرات تعداد معدودی که در برخی ماه های گذشته دیدیم. این که چند نفری بیایند و یک تظاهرات مختصری بکنند، اما این حرکات مذبوحانه قطعاً با روحیه اکثریت ملت سازگار نیست. در هر مقطعی که این مسائل پیش آمده - تظاهرات یک عده ای که نوعاً بهایی یا سلطنت طلب یا منافقین هستند و یا افرادی هستند که منافع و عیش و نوش و بی بند و باری ها و عیاشی های آن ها به خطر افتاده - این ها جمع می‌شوند و تعداد معدودی هستند ولی در مقابل سیل جمعیت پایبند به نظام و انقلاب نمی توانند کاری انجام دهند.

وی افزود: ممکن است یک تلاش های مذبوحانه و تجمعات این چنینی در گوشه و کنار کشور باشد ولی آن چه عمده است همین راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهد بود که نشانگر این است که اکثریت مردم برای تجدید عهد با رهبری، برای ابراز وفاداری نسبت به انقلاب اسلامی و محکوم کردن توطئه‌های آمریکا و دشمنان اسلام می آیند. این برای مردم مایه امید است و خداوند متعال هم این مردمی را که در صحنه هستند نصرت می‌کند.

آیت الله محسن مجتهد شبستری پیرامون مسایل اقتصادی نیز اظهار داشت: از نظر اقتصادی باید مسئولین اجرایی به رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنند. ایشان اقتصاد مقاومتی را با شرح و بسط کامل بیان کردند، همچنین ازدیاد تولید، کم کردن واردات بی رویه، از بین بردن قاچاق، ایجاد اشتغال برای جوانان و ... یک کارهایی انجام می‌دهند اما خیلی ناچیز است و آن طور که باید خیلی جدی وارد میدان عمل نمی‌شوند. کنترل ارزاق و کالاها لازم است. الان هیچ گونه نظارت و کنترلی نیست و هر کس هر جنسی را به هر قیمتی که خواست می فروشد. این ها اگر مهار و جلوگیری شود وضع مردم درست می شود.

وی تأکید کرد: این مشکلات اقتصادی و معیشتی و گرانی که پیش آمده یک مقدارش مربوط به تحریم های خارجی است ولی قسمت عمده آن ضعف مدیریت هاست. تحریم‌های اقتصادی مثل تحریم های بانکی و ... را باید دور بزنیم و راه های مختلفی وجود دارد. این طور نیست که راه علاجی نداشته باشد ولی مسئله ای که خیلی حائز اهمیت است مسئله ضعف مدیریت هاست. می‌بینیم در جاهای حساس افرادی مسئولیت را به عهده دارند که توان اداره امور را ندارند یا اعتماد کامل ندارند به این وظایفی که باید عمل کنند و یا این که از نظر مدیریت، اشکالات و ضعف دارند.

آیت الله محسن مجتهد شبستری ابراز امیدواری کرد: اگر این ضعف مدیریت ها از بین برود و افراد کاملاً متعهد و به قول رهبر بزرگوار مدیریت جهادی انجام بگیرد قطعاً این مشکلات قابل حل است. این طور نیست که قابل حل نباشد و ما انشاالله به زودی شاهد این خواهیم بود که یک تحولی در همه زمینه ها به وجود بیاید تا هم دشمن نا امید شود و هم در داخل در مدیریت هایی که در کشور است به فضل پروردگار شاهد تحولی باشیم که مدیریت جهادی باشد تا مردم ما به رفاه و آسایش برسند.

وی در ادامه پیرامون وظایف کنونی ما در این برهه از انقلاب عنوان کرد: اولاً بایستی دسته های انقلاب امسال پرشکوه باشد و دشمن خیال نکند که مردم نسبت به انقلاب بدبین یا بی اعتماد و بی تفاوت شده اند. مخصوصاً راهپیمایی ۲۲ بهمن خیلی مهم است. دشمن اگر دو چشم دارد دو چشم هم قرض کرده و دوربین‌های تمام خبرنگاران و خبرگزاری ها متوجه این راهپیمایی خواهد بود که ببینند مردم چه مقدار حضور دارند. آیا امسال از سال های قبل کمتر شده اند یا بیشتر.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در انتها گفت: ما که مردم را می شناسیم و با آن ها سر و کار داریم و معتقدات مردم را می شنویم گرچه عرض کردم اشکالاتی وجود دارد و انتقاداتی نسبت به آن ها وجود دارد اما به اصل نظام و ولایت فقیه معتقد هستند و با جان و دل آن را پذیرفته اند، مطمئن هستیم که امسال نه تنها کمتر از سال های گذشته در صحنه حاضر نخواهند بود بلکه با شکوه‌تر خواهند آمد. مردم به خاطر این که می بینند خصومت های آمریکا و تهدیدها و تحریم‌های دشمن و بدعهدی های دشمن بیشتر شده بیشتر به میدان می‌آیند تا به دنیا ثابت کنند که این مردم مقاوم هستند و در مقابل توطئه‌های آن ها کاملاً ایستاده اند. وظیفه اصلی حضور در صحنه‌های انقلاب مخصوصاً در سالگرد ۴۰ سالگی انقلاب است.

نظر شما