شناسهٔ خبر: 153301 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نقوی حسینی:طرح استانی شدن انتخابات احزاب را جایگزین مردم می‌کند

نقوی حسینی نماینده منطقه ورامین در مجلس گفت: طرح استانی شدن انتخابات مردم را به حاشیه می‌کشاند و احزاب و گروه‌ها و کار را به دست می‌گیرند.

به گزارش «نماینده»،سید حسین نقوی حسینی نماینده شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: من پیشنهاد حذف طرح استانی شدن انتخابات را به مجلس ارائه دادم و افتخار می‌کنم از آن دفاع کردم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح استانی شدن انتخابات را به حاشیه کشیدن انتخابات می‌دانم، گفت: آرمان انقلاب اسلامی مشارکت ملت و مردم ایران پای نظام ایستادن هست ولی این طرح این افتخار را از نظام گرفته و مردم را به حاشیه می‌کشاند و احزاب و گروه‌ها جایگزین شده و کار را به دست می‌گیرند.

وی پس از بیان اینکه با اجرای این طرح زر و زور و تزویر بر انتخابات حاکم می‌شوند، افزود: هر کسی که پولدارتر باشد می‌تواند وارد لیست‌ها شود و می‌تواند به کرسی‌های مجلس برسد و این به نفع نظام و انقلاب نیست.

نقوی تصریح کرد: با استانی شدن انتخابات خیلی از اصناف، اقشار و گروه‌های اقلیتی کرسی‌های خود را از دست می‌دهند ولی مجلسی که FATF، برجام، CFT و پالرمو را تصویب می‌کند مطمئناً استانی شدن را نیز تصویب می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظر فراکسیون مستقلین و فراکسیون اصلاح طلبان این است که این طرح تصویب شود و تنها توجیهشان این است که نمایندگان باید از مسائل ریز شهرستان‌شان جدا شده و ملی فکر کنند یعنی عملاً مردم بی پناه شده و کسی به داد مردم نرسد.

وی خاطر نشان کرد: نماینده تنها کسی است که در دسترس مردم بوده و تنها کسی است که واسط بین مردم و حکومت است. موافقین این طرح می‌خواهند این حلقه را نیز از مردم بگیرند تا مردم کسی را نداشته باشند که دردشان را به او بگویند.

نظر شما