شناسهٔ خبر: 153298 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حاجی دلیگانی:اعضای مجمع به CFT و پالرمو رای منفی دهند تا اروپایی‌ها به این اندازه پررو نشوند

حاجی دلیگانی/2 نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آقایان حدادعادل، توکلی، سیدمرتضی نبوی و ... به لوایح CFT و پالرمو رای منفی دهند تا اروپایی‌ها به این اندازه پررو نشوند.

به گزارش «نماینده»،حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به موضوع مربوط به کانال مالی ایران و اروپا،‌گفت: آنچه امروز اروپایی‌ها به دنبال اجرای آن هستند نه SPV به عنوان یک کانال مالی بلکه تنها یک دفتر ثبت است که یک شعبه در فرانسه و شعبه دیگر آن در ایران دایر می‌شود.

وی افزود:‌کار این دفتر آن است که پول‌های حاصل از فروش نفت ایران به اروپا را نگهداری می‌کند و وقتی ایران کالایی را برای خرید سفارش می‌دهد و ثبت می‌کند شرکت فروشنده آن از سوی اروپا مشخص می‌شود و شرکت فروشنده نیز می‌تواند مبلغ مورد نظر برای فروش کالای خود را از این دفتر ثبت دریافت کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ نکته مهم این است که ایران تنها می‌تواند سه نوع کالا از اروپا خریداری کند که یکی غذا، یکی دارو و دیگر تجهیزات است که آنها به عنوان مثال بعضی از تجهیزات پزشکی را ممکن است به بهانه کاربرد دوباره آن به ما نفروشند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در بحث خرید دارو ما در شرایط فعلی 2 میلیارد دلار برای خرید دارو هزینه می‌کنیم و 750 میلیون دلار آن برای خرید مواد اولیه دارویی که فروشنده عمده آن کشورهای چین و هند هستند، هزینه می‌شود و با این کار و خرید دارو از اروپا هزینه خرید دارویی ما 20 برابر می‌شود و این در واقع به معنای تحقیر ملت ایران توسط اروپاست.

وی افزود: ما با این کار موجب افزایش درآمد شرکت‌های دارویی اروپایی می‌شویم و از سوی دیگر باعث می‌شویم شرکت‌های داخلی خودمان که بخشی از این داروها را تولید می‌کنند دچار ورشکستگی و تعطیلی شوند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب لوایح پالرمو و CFT در مجلس اروپایی‌ها را پرروتر کرده، اظهار داشت:‌ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام از افرادی چون آقایان فیروزآبادی، توکلی، مصباحی‌مقدم، سیدمرتضی نبوی، حدادعادل، واعظ‌زاده، قالیباف، ایروانی و عراقی و آقامحمدی انتظار داریم و به لوایح CFT و پالرمو رای منفی دهند تا اروپایی‌ها تا این حد پررو نشوند.

حاجی‌دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم این افراد در جهت منافع ملی حرکت می‌کنند پس بنابراین در این برهه حساس هم این آقایان کاری کنند که اروپایی‌ها که می‌خواهند ملت ایران را تحت فشار قرار دهند و در صددند که ملت ایران را تحقیر کند سر جای خود بنشیند.

نظر شما