شناسهٔ خبر: 153293 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

استانی شدن انتخابات مجلس هزینه برگزاری انتخابات را افزایش می‌دهد

گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس، گفت: استانی شدن انتخابات هزینه انتخابات افزایش را می‌دهد.

به گزارش «نماینده»،عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: یکی از وجه تمایز نظام سیاسی ما با سایر نظام‌های سیاسی، ارتباط مردم با حاکمیت است که این امر برای کشور ما یک رکن و امتیاز شاخص است.

وی افزود: مردم به دلیل ارتباطی که با حاکمیت دارند و می‌توانند حرف خودشان را با مسئولان ارشد مطرح کنند، احساس مشارکت می‌کنند که با استانی شدن انتخابات، بین مردم با حاکمیت فاصله ایجاد می‌شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه با این طرح اتکای نمایندگان به شهرهای کم جمعیت و روستاها کاهش می‌یابد، ادامه داد: همین مسئله منجر به ایجاد شکاف و فاصله نماینده با این بخش از جامعه می‌شود و در نتیجه مردم چنین مناطقی، احساس یأس می‌کنند.

گودرزی با تاکید بر اینکه با استانی شدن انتخابات مجلس مشارکت مردم در انتخابات کاهش می‌یابد، اضافه کرد: در این شیوه انتخابات، آرا استان‌ها تعیین کننده می‌شوند و آرا شهرستان‌ها و شهرهای کوچک تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهد و همین امر باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز اینکه با استانی شدن انتخابات هزینه انتخابات افزایش می‌یابد، گفت: همین امر سبب   وابستگی کاندیداهای انتخابات به کانون‌های قدرت و ثروت خواهد شد.

گودرزی تصریح کرد: با این روش فقط افراد شناخته شده وارد انتخابات می‌شوند و  افراد نخبه و  نوظهور در عرصه انتخابات منزوی و به حاشیه رانده می‌شوند.

نظر شما