شناسهٔ خبر: 153260 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سازمان‌های شهرداری به حیات خلوت تبدیل شده‌اند

فراهانی عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران به حیات خلوت این نهاد تبدیل شده‌اند و آنها در ارائه گزارش عملکردی خود به شورای شهر تهران امتناع می‌کنند.

به گزارش «نماینده»، در جریان یکصدو بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران و در ادامه بررسی مواد لایحه اساسنامه نمونه سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران که کلیات آن به تصویب رسید، محمد سالاری رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، پیشنهاد دیگری را برای این لایحه ارائه کرد.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود که یک عضو از شورای شهر تهران به عنوان ناظر و البته بدون حق رأی در سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران حضور پیدا کند.

پس از پیشنهاد محمد سالاری، سایر اعضا نظرات خود را درباره پیشنهاد مطرح شده ارائه کردند.

مجید فراهانی از دیگر اعضای شورای شهر تهران در این باره گفت: شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران به حیاط خلوت شهرداری تهران تبدیل شده‌اند.

وی ترصیح کرد: متاسفانه شرکت‌ها و سازمان‌ها، اهمیتی به شورای شهر تهران نمی‌دهند و این در حالی است که بنده از حدود یک ماه پیش از یکی از سازمان‌های شهرداری تهران خواستم گزارشی از کارهای انجام شده خود ارائه کند که علی‌رغم تماس‌های مکرر، سرانجام این گزارش ارسال شد؛ ما نسبت به این فرآیند انتقاد داریم.

فرهانی ادامه داد: وظایف و اختیارات شهرداری تهران در ماده ۱۰ در قالب وظایف نظارتی کاملا مشخص است و به نظر می‌رسد پیشنهاد مطرح شده از سوی آقای سالاری پیشنهاد خوبی باشد.

احمد مسجد جامعی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در مخالفت با پیشنهاد مطرح شده گفت: حضور یک عضو از اعضای شورای شهر تهران به عنوان عضو ناظر و البته بدون حق امضا، دخالت در کار سازمان‌ها و شهرداری است. این پیشنهاد مورد قبول نیست.

حجت نظری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در موافقت با پیشنهاد مطرح شده از سوی سالاری بیان کرد: اگر اعضای شورای شهر تهران به عنوان عضو ناظر در سازمان‌ها حضور داشته باشند به وظیفه نظارتی خود عمل کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، در نهایت پیشنهاد مطرح شده از سوی سالاری با ۱۱ رای موافق و ۱۰ رأی مخالف به تایید اعضای شورای شهر تهران رسید.

نظر شما