شناسهٔ خبر: 153256 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بانک ها از پرداخت وام ازدواج ۳۰میلیون تومان شانه خالی نکنند

قاسمی احمدی لاشکی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس می گوید وام ازدواج در این کمیسیون از ۱۵ میلیون به ۳۰ میلیون افزایش پیدا کرده و مبلغ آن کاهش پیدا نمی کند.

به گزارش «نماینده» قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس، در خصوص اینکه بانک ملی اعلام کرده است که حداکثر وام ازدواج برای سال آینده باید ۲۰ میلیون تومان باشد، گفت: دولت نمی تواند از پرداخت وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی شانه خالی کند و مبلغ آن کاهش نخواهد یافت.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: دولت طبق مصوبه کمیسیون تلفیق که اگر به تصویب نهایی مجلس و تایید شورای نگهبان برسد، باید به متقاضیان وام ازدواج که مدارک لازم را دارند ۳۰ میلیون تومان وام ازدواج دهد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس دهم شورای اسلامی در این باره که گفته می شود افزایش مبلغ وام ازدواج باعث می شود جمعیت کمتری از این تسهیلات برخوردار شوند، اظهار داشت: دولت باید متناسب جمعیت متقاضی وام ازدواج در سال ۹۷ به افراد متقاضی تسهیلات ازدواج در سال ۹۸ وام دهد.

وی بیان داشت: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ این موارد را جمع بندی و نهایی می کنند تا برای بررسی و تصویب به صحن علنی ارسال شود از این رو پس از تصویب در قوه مقننه دولت نمی تواند مبلغ وام ازدواج را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،   رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی پیشنهاد کرد که رقم وام ازدواج باید حداکثر ۲۰ میلیون تومان باشد؛ چراکه اگر مبلغ بالا برود، افراد کمتری می‌توانند از وام ازدواج استفاده کنند و ممکن است مانند سال‌های گذشته صف برای دریافت وام ازدواج تشکیل شود. منابع قرض‌الحسنه محدود است و هر چقدر منابع باشد، همان‌قدر اختصاص خواهد یافت و اگر مبلغ بالا برود، افراد کمتری می‌توانند از وام ازدواج استفاده کنند.
وام ازدواج

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به مبلغ پیشنهادی و مناسب برای وام ازدواج، تصریح کرد: با توجه به نرخ تورم، تصور این است که رقم وام ازدواج باید ۱۵ تا حداکثر ۲۰ میلیون تومان باشد و اگر این مبلغ به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند باعث ایجاد صف خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دولت در لایحه بودجه سال آینده رقم وام ازدواج را ۱۵ میلیون تومان پیش‌بینی کرده بود، اما کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، رقم وام ازدواج را با افزایش ۱۰۰ درصدی به ۳۰ میلیون تومان افزایش داد.

نظر شما