شناسهٔ خبر: 153251 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نظام مردم‌سالاری دینی جایگزین نظام لیبرال دموکراسی جهان خواهد شد

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نظام دموکراسی دینی بهترین جایگزین برای نظام لیبرال دموکراسی دنیاست و قطعاً این اتفاق خواهد افتاد و هم اکنون نیز نگاه بسیاری از ملت­‌های دنیا به همین نظام است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور در جلسه هم­‌اندیشی اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید رجایی، ضمن تشریح دلایل وقوع انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ­ترین اتفاق سیاسی، دینی و اجتماعی قرن و همچنین ویژگی‌­های منحصر به فرد انقلاب اظهارکرد: اصلی‌­ترین دلایل نظام استکبار برای دشمنی با انقلاب اسلامی ایران را نه توان هسته­‌ای، نه توان موشکی و نه امثال آن است بلکه اصلی‌­ترین دلیل این همه دشمنی مقابله تأثیر جهانی انقلاب در منطقه و فراتر از منطقه است و همین امر نشان از عدم پایان این نوع دشمنی‌هاست.

وی ادامه داد: بزرگترین نظریه‌پردازهای نظام لیبرال دموکراسی هم اکنون به شکست این نظام سیاسی و عدم توانایی سعادت بشری در این نظام اذعان دارند و دلیل اصلی این شکست عدم توجه به بُعد الهی و خدایی انسان است و لذا نظام دموکراسی دینی مبتنی بر انسان متصل به خداوند، بهترین جایگزین برای نظام لیبرال دموکراسی دنیاست و قطعاً این اتفاق خواهد افتاد و هم اکنون نیز نگاه بسیاری از ملت­‌های دنیا به همین نظام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی ضمن پاسخ به برخی سؤالات اساتید حاضر در جلسه، گفت: بزرگ­ترین ایراد حاکم بر مسائل اجرایی کشور حضور برخی افراد بدون تخصص و تعهد بر مسؤولیت‌های اجرایی و همچنین عدم ورود دانشگاه­‌ها بر مسائل اصلی کشور است و هر کجا امور به نخبگان و دانشگاه­‌ها سپرده شده است شاهد موفقیت‌­های چشمگیر از جمله، نانو، هوا و فضا، پزشکی و هسته­‌ای بوده‌­ایم و در مواردی که به نخبگان دانشگاه سپرده نشده است شاهد رکود و پس­رفت­‌های شدید بوده­‌ایم از جمله تولید خودرو و برخی تولیدات مشابه آن که ضرورت دارد در این زمینه‌ها تجدید نظر شود.

در این جلسه حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز برگزاری این گونه جلسات را موجب رشد دیدگاه‌های سیاسی و انقلابی اساتید برشمرد که برای انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های آتی امر بایسته‌ای است.

وی با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی، تأسیس دانشگاه شهید رجایی را به عنوان یک دانشگاه معلم پرور، راهبردی و مأموریت‌گرا که وظیفه تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه تعلیم و تربیت را در حوزه فنی و حرفه‌ای بر عهده دارد یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

عظمتی، ضمن تأکید بر اینکه در چهار دهه پس از انقلاب شاهد رشد همه جانبه در توسعه کشور بوده‌ایم، ‌ دستاورد اصلی انقلاب اسلامی را ایجاد نگرش نو به حاکمیت از منظر مردمسالاری دینی و همچنین استقلال سیاسی کشور برشمرد که توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) برای همه کشورهای اسلامی وجهان اسلام به ارمغان آورده شد.

در این جلسه چند تن از اساتید نیز به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی پرداختند که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد.

نظر شما