شناسهٔ خبر: 153242 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین

جوکار:یادواره شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب است

حاج آقا جوکار امام جمعه شهرستان قدس گفت: برگزاری یادواره ها موج آفرینی ایثار و شهادت را به وجود می آورد، چون نسل سوم و چهارم انقلاب کمتر در فضای جبهه و دفاع مقدس قرار داشته اند.

به گزارش «نماینده»، حجت السلام و المسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس، در گفت و گوی خبری آئین بزرگداشت شهدای والا مقام شهدستان قدس با عنوان یادواره ابرار ، اظهار داشت: امسال، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که فجر فاطمی را رقم زده است، شاهد یک رویداد فرهنگی به نام یادواره ابرار شهدای والامقام شهرستان قدس هستیم. شهرستان قدس ۴۵۰ شهید و ۱۲۰۰ جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.
وی بیان کرد: از میان ۴۵۰ شهید شهرستان قدس، سه شهید مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۲ شهید دانش آموز، ۱۱ شهید دانشجو و یک شهید دفاع و اقتدار و امنیت که در فتنه و آشوب های سال ۹۶ به شهاد رسید، هستند.
امام جمعه شهرستان قدس گفت: ۴۵۰ شهید شهرستان، مربوط به زمانی است که جمعیت این منطقه حدود۴۰ هزار نفر بوده است و این نشان از در صحنه بودن و شهیدپرور بودن مردم این شهرستان و مثل همه مردم کشور عزیز ایران اسلامی است. این حضور و اجتماع در یادواره شهدا نشان از قرار داشتن مردم در راه شهید است.
وی با اشاره به برنامه های فرهنگی که تاکنون در راه شهدا برگزار شده، افزود: برگزاری یادواره شهدا یکی از برنامه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که سعی خواهیم کرد به همت جوانان پور شور فرهنگی در طول سال چند برنامه این چنینی داشته باشیم. از دیگر برنامه های ترویج فرهنگ شهادت که با حمایت مسئولین شهرستان انجام شد، گردآوری زندگی نامه و وصیت نامه آثار شهدای شهرستان بود که تحت عنوان کتاب با قدسیان قدس گردآوری شد و امروز در یادواره ابرار رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: کار دیگری که توسط گروهی از فعالان فرهنگی سعی در تهیه آن هستیم، ثبت و ضبط خاطرات خانواده شهدا از شهیدان شان است تا به رشته تحریر درآمده و آثار به جا مانده از شهدا را به موزه شهدا تقدیم کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار گفت: برگزاری یادواره ها موج آفرینی ایثار و شهادت را به وجود می آورد، چون نسل سوم و چهارم انقلاب کمتر در فضای شهید، شهادت، جبهه و دفاع مقدس قرار داشته اند لذا این برنامه ها آنها را در جریان ایثار و شهادت قرار می‌دهد.
وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از آثار و برکات شهدا، حضور به موقع آنها در زمانی که کشور و مردم به آنها نیاز داشتند، بوده و ما امروز در این یادواره میزبان دو شهید گمنام والا مقام هستیم.
امام جمعه در پاسخ به انکه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی چه پیامی برای دشمنان دارد، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند که این ملت به فرموده امام امت در مقابل هیچ تهدیدی تسلیم نخواهد شد و جوانان ما حاضر شدند جان و خون را بدهند اما حاضر نبودند ذره ای از خاک، ارزش ها، اصول و عقاید خود کوتاه بیایند و با حضور در راهپیمایی در ۲۲ بهمن ماه، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و تهدیدها و خصومت های آنان خواهند زد.

نظر شما