شناسهٔ خبر: 153241 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زُدا: احداث 4 بیمارستان با برند «میلاد»/ تولید دفترچه‌های درمانی 15 درصد کاهش یافته است

محمدحسن زدا.jpg سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: علاوه بر بیمارستان میلاد تهران، 4 بیمارستان دیگر با برند میلاد در استان‌های خراسان جنوبی، ایلام، خوزستان و کرمان در حال احداث است که امیدواریم به زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش «نماینده»، محمدحسن زدا درباره اهم اقدامات این سازمان در بخش درمان اظهار داشت: در سال‌های اخیر تحولات خوبی در راستای توسعه و ارتقای کیفیت خدمات درمانی انجام شده است.

وی افزود: با اجرای برنامه ارتقای هتلینگ تمام مراکز درمانی تامین اجتماعی نوسازی شد و به لحاظ ظاهری و آراستگی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در شرایط خوبی هستیم.

زدا گفت:‌برای تجهیز مراکز درمانی خرید دستگاه‌های جدید تصویربرداری و همچنین تکمیل  نوسازی ناوگان آمبولانس تحولات اساسی انجام گرفته که همه این اقدامات منجر به ارتقای کیفیت خدمات درمانی در تامین اجتماعی شده است.

وی گفت:‌از سال 92 تاکنون افزایش 824 تخت عادی، 140 تخت ویژه، 8 بیمارستان و 16 درمانگاه جدید به سازمان تامین اجتماعی اضافه شده است و همچنین برای 13 درمانگاه فرسوده ساختمان جدید احداث کردیم.

وی گفت: بیمارستان‌های امام رضا (ع) قم،‌100 تختخوابی ماهشهر، نبی‌اکرم (ص) عسلویه، هامون زابل، حضرت ابوالفضل بیرجند (میلاد 3)، شهدای زاگرس ایلام (میلاد 4)، و امیرکبیر اهواز (میلاد 5) در این دوره به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت:‌علاوه بر این 8 بیمارستان که در این دوره افتتاح شدند ساختمان‌های جدید برای پیامبر اعظم (ص) کرمان (میلاد 2) و آیت‌الله کاشانی تهران احداث و جایگزین ساختمان‌های فرسوده سابق شده است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: همچنین ساختمان جدید بیمارستان شهید فیاض‌بخش در منطقه خلیج فارس تهران در دست احداث است. با افتتاح ساختمان جدید که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد تحول جدیدی در خدمت رسانی به مردم این منطقه ایجاد می‌شود.

زدا درباره حذف دفترچه‌های کاغذی و استقرار سامانه نسخ الکترونیک گفت: از سال گذشته در تمامی مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی دفترچه‌های درمانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و از سامانه نسخ الکترونیک برای تولید نسخه وارائه سایر خدمات بهره‌برداری شده است.

وی افزود: با توجه به حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی نزدیک به دو سال است که نیازی به استفاده از این دفترچه‌ها نبوده و کلیه داروها و خدمات درمانی مورد نیاز بیماران به صورت الکترونیکی تجویز می‌شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی بیان داشت: بهره‌برداری از این سامانه گام مؤثری در راستای ارتقای کیفیت طرح تحول سلامت و اجرای مؤثر راهنماهای بالینی خواهد بود و مدیریت منابع و مصارف حوزه درمان با توسعه و استقرار کامل این سامانه در تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی قابل انجام است.

زدا گفت:در حال حاضر با استفاده از نسخ الکترونیک در مراکز درمانی تامین اجتماعی تولید دفترچه‌های درمانی که دارای کاغذهای کاربنی است و بسیار گران برای تامین اجتماعی تمام می‌شود 15 درصد کاهش داشته است چرا که دیگر بیمه شدگان این سازمان با ارائه کد ملی خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی افزود: با اجرای نسخ الکترونیک هزینه‌های سازمان در بخش‌های مختلف درمانی کاهش پیدا کرده است و امیدواریم هر چه زودتر این سیستم به تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی نیز اجرایی شود.

نظر شما