شناسهٔ خبر: 153229 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران: افزایش تا ۱۵ درصدی نرخ طرح ترافیک سال آینده

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: تاکنون نرخ طرح ترافیک در سال آینده تا ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی در صد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران ری و تجریش اظهار داشت:‌ما تا ۱۵ بهمن فرصت داریم عوارض سال ۹۸ را به تصویب برسانیم و به همین دلیل جلسه بعد از ظهر شورای شهر تهران نیز برای تصویب عوارض تشکیل خواهد شد.

وی گفت:‌شهردار تهران نیز امروز در صحن علنی حضور پیدا کرد و بودجه سال ۹۸ شهر تهران را به شورا ارائه داد و ما این بودجه را باید در سال‌های باقیمانده سال ۹۷ بودجه سال آینده را به تصویب برسانیم.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: عوارضی که برای محدوده‌های ممنوع شهر تهران بود به محدوده کاهش آلودگی هوا، تغییر نام داده شد.

هاشمی درباره افزایش نرخ طرح ترافیک در سال آینده گفت: پیش‌بینی می‌شود هزینه طرح ترافیک در سال آینده حداکثر تا ۱۵ درصد افزایش یابد و اگر تورم بیش از ۱۵ درصد باشد در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی درباره جلسه شورای عالی ترافیک در خصوص محدوده طرح زوج و فرد تهران گفت: بنده تا کنون به شورای ترافیک شهر تهران دعوت نشدم و هنوز از مصوبه اصلی در مورد طرح زوج و فرد اطلاعی ندارم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: ما در تهران نسبت به شهرهای بزرگ دیگر امکانات خوبی داریم و در حال حاضر خطوط بزرگراهی تهران تکمیل شده و ۴۶ ایستگاه مترو و همینطور ۶۰ ایستگاه بی‌آرتی در محدوده مرکزی شهر داریم و می‌توان گفت ۱۰۰ ایستگاه حمل و نقل عمومی پرسرعت در محدوده طرح ترافیک وجود دارد ولی مردم به دلیل اینکه سوخت ارزان است از حمل ونقل عمومی استفاده نمی‌کنند.

هاشمی گفت:‌البته مترو و بی‌آرتی کمبودهایی دارند که باید نسبت به تجهیز آنها استفاده شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر تهران ۳۰۰ کیلومتر مترو دارد که می‌توان گفت تمامی آن در بعد از انقلاب اسلامی ساخته شده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌البته مترو خوب تجهیز نشده است و بنده هفته گذشته نیز نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشتم و خواستار تجهیز مترو شدم.

هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران از ۹۰ درصد به ۷۰ درصد کاهش یافته است، گفت:‌در این خصوص اطلاع دقیقی ندارم و بررسی خواهم کرد.

نظر شما