شناسهٔ خبر: 153226 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نامه ۹ نماینده مجلس به رئیس‌جمهور درباره عدم واریز بیش از یک میلیارد دلار منابع فروش نفت به صندوق توسعه

روحانی ۹ نفر از نمایندگان مجلس نسبت به عدم واریز یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون دلار منابع حاصل از فروش نفت و گاز به حساب صندوق توسعه ملی در سال ۹۶ اعتراض کردند.

به گزارش «نماینده»، ۹ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور نسبت به عدم واریز پول حاصل از فروش نفت به حساب صندوق توسعه ملی اعتراض کردند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام

به استحضار می‌رساند گزارش تلفیق بودجه سال ۹۵ که توسط رئیس دیوان محاسبات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در ۴ بهمن ۹۶ قرائت گردید، اشعار می‌دارد مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان از محل فروش داخلی گاز طبیعی به حساب خزانه واریز نشده است و نیز مبلغ یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون دلار منابع حاصل از فروش نفت و گاز به حساب صندوق توسعه ملی واریز نشده است.

هر چند پرونده این تخلف در دیوان محاسبات علیه رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده است و یک نسخه از آن جهت رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع شده است، با این حال ضروری است جنابعالی در عمل به سوگندی که یاد کرده‌اید برای پاسداری از منافع ملت ایران نسبت به رسیدگی جدی و باز گرداندن اموال ملت به بیت‌المال اقدام کنید.

احمد سالک، احمد علیرضا بیگی، محمد دهقان، محمود صادقی، اسدالله عباسی، محمدحسین فرهنگی، علیرضا سلیمی، از جمله امضا کنندگان این نامه هستند.

نظر شما