شناسهٔ خبر: 153220 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

علیزاده: قیمت لوازم خانگی کاهش پیدا می‌کند

لوازم خانگی نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس گفت: در صورتی که بازار لوازم خانگی به درستی مدیریت شود و واحدهای تولیدی به فعالیت خود ادامه دهند قیمت‌ها نه تنها افزایش پیدا نمی‌کند بلکه کاهش محسوسی نیز دارد.

به گزارش «نماینده» رضا علیزاده نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره شرایط بازار لوازم خانگی، گفت: از زمانی که آقای رحمانی بر کرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشست تمام توان خود را برای تنظیم بازار به کار برد. وی به دنبال حفظ وضعیت موجود است و با بسیج تمام مجموعه وزارتخانه و تولیدکنندگان اقدامات مناسبی در جهت کاهش قیمت‌ها انجام داد؛ وزیر صمت با برخورد قاطعانه زمینه سوءاستفاده خودروسازان در پیش فروش خودورها را از بین برد و از افزایش قیمت چهارچرخ‌ها ممانعت کرد.

واحدهای تولیدی توان تامین نیاز داخلی را دارند

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واسطه‌ها در بازار لوازم خانگی، قیمت‌ها را تعیین می‌کنند، افزود:  باید تدبیری برای ساماندهی بازار لوازم خانگی اندیشیده شود در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی توان تولید و تامین نیاز مردم در این حوزه را دارند و نباید با فرافکنی در بازار، التهاب ایجاد کرد.

وزارت صمت توانایی ساماندهی بازار لوازم خانگی را دارد

وی بیان کرد: در صورتی که دستگاه‌های نظارتی، بازار لوازم خانگی را کنترل کنند می‌توان وضعیت این بازار را سامان داد. وزارت صمت توانست با اخذ تدابیر و سیاست های موثر التهاب بازار خودرو را از بین برد بنابراین توانایی ساماندهی بازار لوازم خانگی را نیز دارد چراکه کنترل این بازار راحت تر از خودرو است.

گرانی لوازم خانگی در آینده ادامه دار نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: اگرچه  قیمت لوازم خانگی در پی افزایش نرخ ارز و تحریم ها افزایش پیدا کرد اما این روند در آینده ادامه دار نیست. مردم نگران نباشند لوازم خانگی موضوعی نیست که کشور به دلیل نبود یا گرانی آن با مشکل روبه روشود چراکه کارخانجات و کارگاه های تولید بسیاری در این زمینه فعال هستند.

ورود کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع لوازم خانگی

وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس موضوع لوازم خانگی را در جلسات خود بررسی خواهد کرد، یادآور شد: به دلیل ظرفیت بسیار بالای کشور در تولید لوازم خانگی، از جمله واحدهای تولیدی بسیار، مواد اولیه داخلی و... پیش بینی می شود قیمت لوازم خانگی در آینده کاهش پیدا کند.

قیمت لوازم خانگی کاهش پیدا خواهد کرد اگر... ر.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که بازار لوازم خانگی به درستی مدیریت شود و واحدهای تولیدی به فعالیت خود ادامه و نهادهای نظارتی نیز به وظایف خود عمل کنند قیمت‌ها نه تنها افزایش پیدا نمی کند بلکه کاهش محسوسی نیز دارد.

نظر شما