شناسهٔ خبر: 153211 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طرح استانی‌شدن انتخابات مجلس به کمیسیون شوراها ارجاع می‌شود

«احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس گفت: طرح استانی شدن انتخابات به دلیل داشتن بار مالی به این کمیسیون ارجاع می شود.

به گزارش «نماینده»احمد علیرضابیگی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات مسئولان دولتی مبنی بر ارجاع لایحه جامع انتخابات به مجلس،گفت: لایحه مذکور تاکنون به کمیسیون شوراها و امور داخلی پارلمان ارجاع نشده است.

وی با بیان اینکه کلیات طرح استانی شدن انتخابات به تصویب نمایندگان رسیده و در دستورکار صحن علنی مجلس قرار دارد، افزود: این طرح دارای بار مالی است و لزوما باید با لایحه دولت ادغام و بعد در صحن علنی مطرح شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه اجرای طرح استانی شدن انتخابات نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌هاست و تحقق این زیرساخت‌ها نیاز به بار مالی دارد، در نتیجه هیئت‌رئیسه پارلمان طرح استانی شدن را به کمیسیون شوراها ارجاع می‌دهد.

علیرضابیگی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که لایحه جامع انتخابات به کمیسیون شوراها ارجاع شود، این لایحه با طرح استانی شدن انتخابات مجلس، ادغام می‌شود تا طرح جامعی به صحن علنی ارجاع شود.

نظر شما