شناسهٔ خبر: 153209 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

گودرزی: استانی شدن انتخابات مجلس مانع رویش چهره‌های جدید نخبگانی می‌شود

گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی استانی شدن انتخابات مجلس را مانع رویش چهره‌های جدید نخبگان انقلابی دانست.

 به گزارش «نماینده» عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی،با انتقاد از طرح استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: استانی شدن انتخابات مجلس، مشارکت مردم در انتخابات را کاهش می‌دهد.

وی  با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مجلس موجب کاهش مشارکت رأی‌دهندگان می‌شود، اظهار داشت: براساس استانی شدن انتخابات مجلس، سهم تأثیر شهرستان‌های کوچک در انتخاب نماینده پایین‌ می‌آید که همین مسئله موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یکی دیگر از معایب استانی شدن انتخابات مجلس را جلوگیری از رویش چهره‌های جدید نخبگان انقلابی دانست و افزود: در صورتی که انتخابات مجلس، استانی شود، فقط افرادی امکان رأی‌آوری و حضور در مجلس را دارند که در فهرست جناح‌ها و جریانات سیاسی مشهور گنجانده شده باشند.

گودرزی با تأکید بر اینکه استانی شدن انتخابات هزینه‌های کاندیداها را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: براساس استانی شدن انتخابات مجلس، کاندیداها در سطح استان امکان بروز ندارند و برای کسب رأی اکثریت به کارتل‌های اقتصادی و کانون‌های قدرت و ثروت محتاج می‌شوند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: استانی شدن انتخابات مجلس موجب می‌شود تا ارتباط مردم با حاکمیت کاهش یابد، زیرا نمایندگان یکی از راحت‌ترین ابزارها و حلقه وصل مردم با حاکمیت هستند.

نظر شما