شناسهٔ خبر: 153177 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

سال ۹۱ تحریم‌های در اوج را دور زدبم اما بعد برجام از هول حلیم در دیگ افتادیم

لارگانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: در سال ۹۱ که در اوج تحریم ها قرار داشتیم با برنامه ریزی های دقیق توانستیم تحریم ها را دور بزنیم گفت: متاسفانه بعد از برجام از هول حلیم در دیگ افتادیم.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، با اشاره به راهکارهای جمهوری اسلامی برای برون رفت از شرایط کنونی، اظهار داشت:عمل به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و اتکا به داشته های خود مهم ترین راهکاری است که موجب می شود نسبت به غرب بی نیاز شویم و تحریم ها را دوربزنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد: در هیچ زمانی راه ها به روی ما بسته نبوده و نخواهد بود چراکه علی رغم فشار تحریم ها هنوز کشورهایی وجود دارند که آماده همراهی با ایران هستند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۱ که در اوج تحریم ها قرار داشتیم با برنامه ریزی های دقیق توانستیم تحریم ها را دور بزنیم، افزود: متاسفانه بعد از برجام از هول حلیم در دیگ افتادیم و بسیاری از راهکارهایمان در دور زدن تحریم ها را افشا کردیم.

موسوی لارگانی با تاکید براینکه همین حالا هم راه های مختلفی برای برون رفت از شرایط کنونی داریم، تصریح کرد: ما همواره از ابتدای انقلاب تحریم بوده ایم و اگر این تحریم ها نبود بسیاری از پیشرفت هایی که امروز به دست آورده ایم را نداشتیم. همانطور که دشمن به خواب هم نمیدید روزی ایرانی ها بتوانند در حوزه هسته ای پیشرفت کند و در این مسیر گام بردارد اما تحریم ها باعث شد پیشرفت های چشمگیری در این زمینه کسب کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه ما همواره در تجهیزات دفاعی و موشکی و صنعت دارو واردکننده صرف بودیم، تحریم ها را نعمت بزرگی برشمرد که باعث ارتقای کشور شد و تاکید کرد: از آنجایی که نیازمند خودکفایی در حوزه دارو، انرژی هسته ای و صنعت دفاعی بودیم باید در این حوزه ها تلاش می کردیم که درنهایت هم به نتیجه رسیدیدم این در حالی است که اگر تحریم نشده بودیم حتی اقدامات جدی در این زمینه هم فکر نمی کردیم.

نظر شما