شناسهٔ خبر: 153133 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در جلسه علنی روز سه شنبه شورای شهر مطرح شد تصویب کلیات تعیین عوارض تردد شبانه وسایل نقلیه باری

شورای شهر تهران 43 اعضای شورای شهر تهران به کلیات لایحه تعیین عوارض تردد شبانه وسایل نقلیه باری در محدوده کامیون ممنوع شهر تهران برای سال ۹۸ رأی دادند.

به گزارش «نماینده»، در جلسه علنی روز سه شنبه شورای شهر، لایحه تعیین عوارض تردد وسایل نقلیه باری در محدوده کامیون ممنوع شهر تهران در سال ۹۸ مورد بررسی قرار گرفت که اعضا به کلیات آن رأی دادند.

بر اساس این لایحه، شهرداری تهران موظف است خودروهایی که بالای یک میلیون بدهی عوارض داشته باشند، به منظور توقیف به راهنمایی و رانندگی معرفی کند.

همچنین در بند نخست این مصوبه نرخ عوارض برای ناوگانی که سن آنها تا ۵ سال است ۱۱ هزار تومان، بالای ۵ تا ۱۰ سال ۲۲ هزار تومان و بالای ۲۰ سال ۳۳ هزار تومان پیش بینی شده است.

بر اساس این مصوبه، از ابتدای سال ۹۸ شهرداری اجازه دارد نسبت به اخذ عوارض تردد شبانه از کامیون های بالای ۶ تن که از ساعت ۲۳ تا ۶ بامداد در محدوده کامیون ممنوع شهر تهران بدون اخذ باربر از سامانه حمل و نقل بار و کالای شهرداری تهران تردد می کنند، اقدام کند.

همچنین وسایل نقلیه باری اگر خارج از مسیر تعیین شده در باربرگ در محدوده کامیون ممنوع تردد کنند نیز مشمول پرداخت عوارض هستند.

نظر شما