شناسهٔ خبر: 153116 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

انتقاد وزیر صنعت از کیفیت خودروهای ساخت داخل

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کیفیت بسیاری از خودروهای ساخت داخل قابل قبول نیست، گفت: صنعت خودروسازی ایران ۱۰ هزار میلیارد دلار برای کشور صرفه اقتصادی به همراه دارد.

به گزارش «نماینده»، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگویی در پاسخ به اینکه علت مشکلات متعدد در خودروسازی، علی‌رغم حمایت‌های بسیار از این صنعت چیست؟ گفت: اگر چه در سال‌های گذشته حمایت‌های خوبی از این صنعت انجام گرفت، اما پس از تحریم‌های جدید، حمایت جدی مانند پرداخت تسهیلات به آنان اتفاق نیافتاد.

وی در پاسخ به اینکه در خودروسازی همه دم از تولید ملی می‌زنند، در حالیکه با شروع تحریم‌ها خودروسازان از عمل به تعهدات وا مانده‌اند، خودورسازی چه منفعتی برای کشور دارد؟، افزود: در صورتی که صنعت خودروسازی در کشور وجود نداشت، برای واردات خودروهای موردنیاز باید سالانه ۱۵ هزار میلیارد دلار هزینه می‌شد؛ در حالیکه در حال حاضر حدود ۵ هزار میلیارد دلار برای واردات قطعات مورد نیاز خودروسازی هزینه می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: صنعت خودروسازی، ایران علی‌رغم مشکلات موجود، ۱۰ هزار میلیارد دلار برای کشور صرفه اقتصادی به همراه دارد.

رحمانی در پایان با بیان اینکه کیفیت بسیاری از خودروهای ساخت داخل قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه جامعی برای افزایش کیفیت و رونق تولید داخل در این حوزه دارد.

نظر شما