شناسهٔ خبر: 153086 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

آمار یارانه‌بگیران هم‌خوانی ندارد/ ۶ میلیون نفر خارج‌نشین یارانه می‌گیرند!

کوچکی نژاد.jpg رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به موضوع تعداد یارانه‌بگیران کشور گفت: متاسفانه آماری که مرکز آمار در این زمینه ارائه می‌کند با آماری که ما به دست آوردیم همخوانی ندارد و باید این موارد شفاف شود.

به گزارش «نماینده» جبار کوچکی‌نژاد، با اشاره به آخرین وضعیت «تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها» گفت: ورودی منابع این سازمان بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که در برخی موارد محقق نشده است.

وی افزود: برخی از دستگاه‌ها که از جیب مردم دریافتی داشته‌اند متاسفانه به تعهدات مالی خود به سازمان هدفمندی یارانه‌ها توجه نداشته‌اند. سعی داریم آمار دقیقی را از این ارقام تا هفته‌های آینده به دست بیاوریم.

کوچکی‌نژاد با اشاره به تخصیص برخی از اعتبارات از ناحیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها به بخش‌های یارانه‌بگیر تاکید کرد: به عنوان مثال مقرر بود وزارت «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» ۱۰ درصد منابع خود را از محل سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین کند، اما این سازمان تنها ۲ درصد از منابع را در اختیار این وزارت خانه قرار داده است و یا اینکه مقرر بود ۳۰ درصد از منابع این سازمان به بخش تولید و صنعت جذب شود، اما متاسفانه یک درصد از منابع به بخش تولید اختصاص پیدا کرده است. این آمار همگی موجود است.

رئیس هیئت تحقیق وتفحص از سازمان هفدمندی یارانه‌ها با اشاره به موضوع تعداد یارانه‌بگیران کشور گفت: متاسفانه آماری که مرکز آمار در این زمینه ارائه می‌کند با آماری که ما به دست آوردیم همخوانی ندارد و باید این موارد شفاف شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: در حال حاضر مرکز آمار جمعیت کشور را ۸۲ میلیون نفر اعلام می‌کند و سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم یارانه بگیران را ۷۸ میلیون نفر می‌داند. البته طبق این آمار مسئولان دولتی اعلام کردند که بیش از ۳ میلیون نفر از دریافت یارانه حذف شده‌اند و ۶ میلیون نفر هم در خارج از کشور یارانه بگیر داریم؛ بنابراین این مواردی که گفته می‌شود جمعیت کشور را نزدیک به ۹۰ میلیون نفر می‌کشاند که این رقم، رقم غیر واقعی است.

وی با بیان اینکه بخشی از مردم مستحق، هنوز یارانه دریافت نمی‌کنند، گفت: این افراد مدام شکایت و نامه می‌نویسند اما موفق به دریافت یارانه نمی‌شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه به ایرانیان خارج از کشور یارانه پرداخت نمی‌شود، گفت: خیر. طبیعی است وقتی آمارها را کنار هم بگذاریم می‌بینیم که افراد خارج‌نشین جز افراد داخلی محسوب می‌شوند و یارانه می‌گیرند.

نظر شما