شناسهٔ خبر: 153072 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

کدخدایی: اطلاعات کافی درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس در اختیار ما قرار نگرفته است

کدخدایی/2 سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی درسال آینده باید از سیاست زدگی پرهیز کنند، افزود: انتخابات سال ۹۸، مهم، حساس و حیاتی است.

به گزارش «نماینده» عباسعلی کدخدایی شامگاه جمعه در همایش ناظران شورای نگهبان شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران که در حسینیه سید الشهداء (ع) گلزار شهدای گمنام ورامین برگزار شد، اظهار داشت:وجود احزاب متعدد سیاسی، شرایط اقتصادی کشور و دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی، این دوره از انتخابات را نسبت به سایر مراحل حساس‌تر کرده است.

وی تاکید کرد: مردم باید با هوشیاری افراد صالح و توانمند را انتخاب کنند و افراد صالح نیز باید در مسیر خشنودی خداوند متعال، امان زمان (عج)، مردم و رهبری حرکت کنند.
سخنگوی شورای نگهبان در خصوص برگزاری انتخابات استانی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون اطلاعات کافی در خصوص برگزاری استانی انتخابات مجلس در اختیار ما قرار نگرفته است و هر زمان که این موضوع به شورای نگهبان ارائه شود، از طریق رسانه‌ها نظر شورای نگهبان اعلام می‌شود.
کدخدایی افزود:یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی، تربیت انسان برای حضور در جامعه اسلامی است، ولی در کنار این هدف، نظام باید به وضعیت معیشت مردم نیز رسیدگی کند که البته اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.
وی اظهارداشت: دشمنان قسم خورده نظام از همان روزهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با به راه انداختن غائله‌های گوناگون قومی و قبیله‌ای و تحمیل هشت سال جنگ تلاش کردند که انقلاب را با شکست مواجه کنند.
سخنگوی شورای نگهبان افزود: استکبار جهانی و دشمنان نظام در چهل سال گذشته از هیچ تلاشی برای از بین بردن نظام کوتاهی نکرده اند، ولی امروز با گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد چرا که در ابتدا دشمن پشت دروازه‌های شهرهای ما ایستاده بود، ولی امروز به لطف استقامت و ایستادگی مردم، دشمنان چاره‌ای جز عقب نشینی نداشته اند.
وی هدف اصلی پیروزی انقلاب اسلامی را تربیت انسان و تحویل به جامعه اسلامی یاد کرد و تصریح کرد: در مسیر تربیت انسان‌های متعهد، انقلاب به فکر معیشت مردم نیز هست که البته اقدامات بسیاری خوبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این حوزه صورت گرفته است.
کدخدایی گفت: انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی نیز دستاوردهای چشمگیری را به دست آورده به گونه‌ای که دیگر از فسادهایی که در رژیم طاغوت در شهرهای کشور وجود داشت خبری نیست هرچند ممکن است عده‌ای از افراد فریب خورده در برخی از نقاط کشور اقدامات ضد فرهنگی انجام دهند.

*تعیین سرنوشت توسط مردم دستاورد انقلاب اسلامی است
سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که در رژیم ستم شاهی کسی از انتخاب نماینده خود خبری نداشت اظهار داشت: این که امروز مردم برای دادن رأی به فرد مورد نظر خویش ساعت‌ها در صف می‌ایستند و به راحتی از مسئولان انتقاد می‌کنند نشان از رشد سیاسی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی افزود: هر چند که پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خوب بوده، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد که باید با تلاش و همت آن را کم کرد.
کدخدایی با تأکید اقدامات دشمنان علیه ایران نظام گفت: مردم ایران همانطور که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، با ایستادگی بر دشمن فائق آمدند، امروز نیز می‌توانند با وجود تمامی مشکلات اقتصادی، با ایمان و اعتقاد به خداوند بزرگ مشکلات را حل کرده و در سایه مدیریت جهادی مسیر پیشرفت کشور را هموار کنند.
وی از عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، سپردن کارها به مدیران جوان، پرهیز از تفرقه افکنی، بدبینی و سیاه نمایی و ناتوان جلوه دادن نظام می‌تواند توطئه‌های دشمنان نظام را خنثی کند.

نظر شما