شناسهٔ خبر: 153030 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

جزئیات تازه از پیشنهاد مجلس برای ساماندهی مصرف سوخت در کشور

خادم عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ با بیان اینکه به دنبال یافتن راه حلی برای برون رفت از مشکلات مربوط به سوخت هستیم گفت: یکی از راه حل هایی که مطرح می شود و البته هنوز هم قطعی نیست بحث سهمیه بندی بنزین است.

به گزارش «نماینده» سید علاءالدین خادم عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸، با اشاره به پیشنهاد مجلس برای ساماندهی مصرف سوخت در کشور، اظهار داشت: بحث کنترل بر مصرف سوخت از جمله بنزین که از سوی مرکز پژوهش های مجلس و تعدادی از نمایندگان پیشنهاد شده در دست بررسی و مطالعه است.
وی با بیان اینکه به دنبال یافتن راه حلی برای برون رفت از مشکلات مربوط به سوخت هستیم، افزود: یکی از راه حل هایی که در این رابطه مطرح می شود و البته هنوز هم قطعی نیست بحث سهمیه بندی بنزین است.
خادم تصریح کرد: دو روش در خصوص سهمیه بندی سوخت مطرح می شود. یک روش اینکه سهمیه بنزین به هریک از دارندگان کارت سوخت و دارندگان وسیله نقلیه داده شود و مازاد بر آن با نرخ آزاد محاسبه شود روش دیگر هم بر سهمیه بندی براساس سرانه خانوار اشاره دارد که هنوز هیچ یک از این پیشنهادات به صورت قطعی وارد کار کارشناسی کمیسیون نشده و در حد پیشنهاد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه پیشنهادات صورت گرفته در این زمینه نهایی شود در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار می گیرد و اگر از کمیسیون رای لازم را کسب کند برای رای گیری به صحن می آید.

نظر شما