شناسهٔ خبر: 153010 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

امانی ؛تردد روزانه ۶۵ هزار بمب ساعتی در تهران

امانی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه از مخازن تاکسی‌های دوگانه سوز بازرسی نمی‌شود، گفت: این تاکسی‌ها به عنوان بمب متحرک در پایتخت تردد می‌کنند.

 به گزارش «نماینده» شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران، گفت: در حال حاضر ۶۵ هزار تاکسی دوگانه سوز که از مخازن آن‌ها بازرسی نمی‌شود به عنوان بمب‌های ساعتی متحرک در سطح شهر تهران تردد می‌کنند.

عضو کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه از ۷۷ هزار و ۹۸۹ تاکسی تهران ۶۵ هزار دستگاه آن دوگانه سوز هستند، افزود: در نتیجه مصوبه‌ای که از شورا گرفتیم قرار شد تا طرح جامع ایمنی حمل ونقل از سوی شهرداری به شورا ارسال شود، زیرا اگر مخازن سوخت این تاکسی‌ها ایمن نشوند هر حادثه کوچکی می‌تواند تبدیل به یک فاجعه شود.

وی با بیان اینکه از ۶ هزار اتوبوس عمومی تهران ۲ هزار و ۶۰۰ دستگاه دارای مخزن سوخت CNG هستند، اظهار کرد: اگر بخواهیم به سمت استفاده از سوخت پاک برویم یا وسایل حمل ونقل عمومی از انرژی‌های پاک استفاده کنند، مدیریت شهری باید در وسایل حمل ونقل عمومی به صورت ایمن از CNG استفاده کنند.

امانی تصریح کرد: در حال حاضر یک سوم اتوبوس‌ها از CNG استفاده می‌کنند و بخش زیادی هم از تاکسی‌ها دوگانه‌سوز هستند که متاسفانه مخازن آن‌ها بازرسی نمی‌شود.

نظر شما