شناسهٔ خبر: 153006 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عثمانی مطرح کرد: الاکلنگ قیمت ارز و نرخ کالاهای اساسی

عثمانی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با بیان اینکه دولت باید سیستم توزیع کالاهای اساسی را اصلاح کند،گفت: قیمت کالاها با افزایش قیمت ارز صعود می کند، اما زمانی که نرخ ارز کاهش می یابد از قیمت کالا کاسته نمی شود.

 به گزارش «نماینده» محمدقسیم عثمانی، با اشاره به اختصاص ۱۴ هزار میلیارد دلار ارز به کالاهای اساسی در بودجه سال ۹۸، گفت: متاسفانه قیمت کالاها با افزایش قیمت ارز بالا می رود اما با کاهش قیمت ارز پایین بر نمی گردد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت کالاهایی که توسط دولت عرضه می شود، مشخص است، افزود: متاسفانه قیمت کالاهایی که توسط بخش خصوصی عرضه می شود با افزایش قیمت ارز صعود می کند، اما زمانی که نرخ ارز کاهش می یابد از قیمت کالا کاسته نمی شود.

اگر دولت کالاهای اساسی را با نرخ ارز دولتی عرضه نکند قیمت کالاها گران تر می شود

وی  ادامه داد: اگر دولت کالاهای اساسی را با نرخ ارز دولتی عرضه نکند قیمت کالاها گران تر می شود.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت نباید به جای اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی پول آن را به مردم پرداخت کند، اظهار داشت: اگر دولت ارز دولتی به کالاهای اساسی اختصاص ندهد، قطعا در جامعه اثر تورمی دارد و هر پولی که تاکنون پرداخت شده به یک تعهد مادام العمر تبدیل می شود.

دولت باید سیستم توزیع کالاهای اساسی را اصلاح کند

وی با تاکید بر اینکه دولت باید سیستم توزیع کالاهای اساسی را اصلاح کند، افزود: کالاهای اساسی تامین و داخل کشور توزیع می شود، اما سیستم درون کشوری مناسب نبوده و این موضوع که چه میزان از کالا در هر شهری که وارد می شود به دست مردم رسیده جای سوال دارد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کالاهایی که در ایران ارزان است از سوی کشورهای همسایه خریداری و از کشور خارج می شود که باید مانع خروج این کالاها شده و همانند قاچاق با آن برخورد شود.

نظر شما