شناسهٔ خبر: 153001 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران پس از یک هفته به اتمام رسید

هاشمی: متاسفانه برنامه‌ها در ایران ۱۰۰ درصد اجرایی نمی‌شود

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پس از بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران گفت: متاسفانه برنامه‌ها در ایران به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی نمی‌شود و علت آن نیز کمبود منابع مالی و ثبات مدیریتی است.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی در حاشیه یکصدوهجدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران توانست برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران را امروز تکمیل و به تصویب برساند و پس از ویراستاری تعداد احکام تصویب شده مشخص خواهد شد که بالای ۹۰ حکم در برنامه سوم توسعه شهر تهران در ۵ فصل داریم.  

وی افزود: برنامه سوم توسعه شهر تهران اهداف و استراتژی‌هایی را برعهده دارد و امیدواریم شهرداری تهران نیز بتواند تا اردیبهشت ماه برنامه عملیاتی برنامه توسعه شهر تهران را به شورای شهر ارائه دهد.  

هاشمی درباره بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران نیز گفت: امیدواریم شهرداری تهران نیز بودجه سال آینده را براساس برنامه توسعه شهر تهران ارائه دهد و تا پایان سال نیز بودجه سال ۹۸ با ید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی بیان داشت: امروز برنامه توسعه سوم شهر تهران به هیات تطبیق فرمانداری تهران ارسال می‌شود و اگر مواردی باشد برای اصلاح مجددا به شورای شهر تهران باز می‌گردد.  

رئیس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در ایران برنامه‌ها ۱۰۰ درصد اجرایی نمی‌شود و پایش‌ها نشان می‌دهد که عمدتا به دلیل موانع مالی و عدم سپاس مدیریتی کمتر از ۵۰ درصد از برنامه‌ها تصویب می‌شود.  

هاشمی گفت: با پایش و پیگیری‌های صورت گرفته برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم تا به صورت دقیق اجرایی شود و تلاش خواهیم کرد که مشکلات مالی در برنامه پنج‌ساله سوم شهر تهران را حل کنیم.  

 لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران در پنج فصل نظام مدیریت و خدمات کارآمد در حکمروایی شهری، شهر زیست‌پذیر، پایداری اجتماعی و فرهنگی با شهروندانی مشارکت‌جو، ایمنی و افزایش تاب‌آوری، مدیریت راهبری و پایش برنامه به تصویب رسید.  

نظر شما