شناسهٔ خبر: 152990 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رؤسای قوا برای کمک به اشخاص در سال ۹۸ چقدر بودجه می‌گیرند؟

«احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده قم در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» رؤسای قوا هر سال در بودجه سالانه برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی اعتباری را دریافت می‌کنند که این میزان در سال ۹۸ در مورد رئیس مجلس روند کاهشی داشته اما در مورد رئیس جمهور تغییری نکرده است.

 به گزارش «نماینده» احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس و عضو هیات رئیسه خانه ملت، گفت: رؤسای قوا هر سال در بودجه سالانه برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی اعتباری را دریافت می‌کنند که این میزان در سال ۹۸ در مورد رئیس مجلس روند کاهشی داشته اما در مورد رئیس جمهور تغییری نکرده است.

وی افزود: در بودجه سال ۹۸ اعتباری که برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی در اختیار رئیس‌جمهور قرار گرفته ۷۰ میلیارد تومان است که این میزان در سال ۹۷ هم به همین میزان بود و در لایحه بودجه سال آینده بدون تغییر مانده است اما در مورد رئیس مجلس اعتبار ۴۱ میلیاردی وی برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی در لایحه بودجه ۹۸ سی و یک میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و برای این منظور در بودجه ۹۸ ده میلیارد تومان برای رئیس مجلس در نظر گرفته شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت که در سال ۹۶ از ۴۱ میلیارد تومان اعتباری که برای کمک رئیس مجلس به اشخاق حقیقی و حقوقی در بودجه در نظر گرفته شده بود تنها ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن در اختیار رئیس مجلس قرار گرفت.

«در رابطه با اعتبار در نظر گرفته شده برای رئیس قوه قضائیه به منظور کمک وی به اشخاص حقیقی و حقوقی در لایحه بودجه ۹۸ طبق گفته عضو هیأت رئیسه مجلس و همچنین عضو کمیسیون قضایی و کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ در لایحه بودجه مبلغی عنوان نشده است.»

امیرآبادی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر رؤسای قوا تعداد دیگری از شخصیت‌ها نیز اعتباراتی را از بودجه برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، وزیر دادگستری و سازمان برنامه بودجه کل کشور اشاره کرد. بر این اساس معاون پارلمانی رئیس‌جمهور که برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی ۳ و نیم میلیارد تومان اعتبار دریافت می‌کرده در لایحه بودجه سال ۹۸ با ۵۰۰ میلیون تومان کاهش، ۳ میلیارد تومان اعتبار برای کمک این معاون رئیس‌جمهور به اشخاص حقیقی و حقوقی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین تصریح کرد: علاوه بر معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، برای  وزیر دادگستری هم در این باره اعتباراتی در نظر گرفته می‌شود که پیش از این اعتبار در نظر گرفته شده برای وی ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده و در لایحه بودجه سال ۹۸ این میزان اعتبار به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

امیرآبادی در پایان گفت: همچنین سازمان برنامه و بودجه نیز پیش از این برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی ۷ میلیارد تومان اعتبار دریافت می‌کرده که در بودجه سال ۹۸ این اعتبار با کاهش ۲ میلیاردی به ۵ میلیارد تومان رسیده است.

نظر شما