شناسهٔ خبر: 152989 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ابوترابی: استانی شدن انتخابات باعث ایجاد شکاف بین مردم و نمایندگان می شود

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و آئین نامه داخلی مجلس گفت: در این طرح شهرستان های کوچک و متوسط قطعا ضرر می کنند وسبب ایجاد شکاف بین مردم و نمایندگان می شودکه این موضوع شکاف اجتماعی را بوجود می آورد.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی به طرح استانی شدن انتخابات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر زیرساخت های موجود برای اجرایی شدن این طرح فراهم نیست.

عضو کمیسیون شوراها و آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به اجرا در آمدن این طرح ساز  و کارهای خاص خودش را می خواهد، اظهار کرد: برای اجرایی شدن طرح استانی انتخابات بایستی کارهای محلی را به پارلمان های شهری که همان شوراهای شهر و روستا هستند، محول کنیم. اگر نماینده مجبور به ورود به امور جزئی و یا اجرایی میشود به دلیل ساختار اداری غلطی است که در کشور داریم.

نماینده مردم نجف آبادافزود: در حال حاضر پل ارتباطی بین مردم شهرها و روستاها برای حل مشکلات شان نمایندگان مجلس هستند که در پایتخت نشستند، علیرغم اینکه این موضوع در قانون نیامده است.

وی با اشاره به اینکه اگر این طرح اجرایی شود، سبب گسست بین مردم و نمایندگان می شود، بیان کرد: در این طرح شهرستان های کوچک و متوسط قطعا ضرر می کنند و سبب ایجاد شکاف بین مردم و نمایندگان می شود که این موضوع شکاف اجتماعی را در پی دارد.

ابوترابی در ادامه گفت: اگر بخواهیم شکاف اجتماعی بوجود نیاید بایستی کارهای محلی را به شوراهای شهر و روستا بسپاریم که طرح آن هم به نام مدیریت جامع شهری و روستایی تهیه شده و موجود است و قطعا اگر این کارها انجام شود؛ اجرای این طرح ضرری ندارد اما در غیر این صورت جز ضرر هیچ نفعی برای مردم ندارد. /

نظر شما